Avatar billede lemling Nybegynder
06. februar 2006 - 17:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Nyt Netkort til en Fujitsu Simens L1300 Amilo

Hejsa!

Jeg overvejer om jeg skal skifte mit netkort ud, da jeg syntes at det jeg har i nu ikke funker optimalt.

Det er et prisme kort som sidder i nu, jeg har luret lidt på et intel pro 2200 eller et intel pro 2915 netkort, men jeg er ikke helt sikker på hvad for et af dem som passer deri og er bedst :P

Nogle gode råd??
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. februar 2006 - 22:45 #1
Ja!
Netkortet sidder onboard på den model, så har du garanti på, så brug den.

Men hvad mener du med at det ikke funker optimalt?
Avatar billede lemling Nybegynder
07. februar 2006 - 12:02 #2
Hejsa, jamen jeg syntes bare at det kører ustabilt i windows og jeg har prøvet at smide linux på den også og netkortet var ikke understøttet i den pågældende distro... og har prøvet og compile uden held.. såe har overvejet at skifte det ud.
Avatar billede lemling Nybegynder
15. marts 2006 - 17:35 #3
efter at have kigget på mit netkort, så sidder det ikke onboard ;)

skal bare have fundet et netkort som passer i den mini-pci sokkel som er på bundkortet.

jeg har som tidligere nævnt at jeg har kigget på :

Intel Pro 2915 http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=176015

eller

Intel Pro 2200 http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88652

men spørgsmålet er mere, hvad for en af disse passer i min bærbar??

anyone??
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. marts 2006 - 21:30 #4
"syntes bare at det kører ustabilt i windows"

Syntes eller kører det faktisk ustabilt?
Avatar billede lemling Nybegynder
15. marts 2006 - 21:32 #5
Det kører ustabilt i perioder, har mistænkt driveren til mit netkort for at være forældet.

og ifølge FS hjemmeside så kører jeg med den nyeste driver til netkortet..
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. marts 2006 - 21:34 #6
Det skal ikke køre ustabilt.
Har du garanti på?
Avatar billede lemling Nybegynder
15. marts 2006 - 21:36 #7
Jo det har jeg, men den er købt i merlin... så tvivler lidt på at de gør noget ved det
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. marts 2006 - 21:54 #8
Nu er du så heldig at det er en fujitsu siemens, så Merlin skal ikke gøre en skid ved det - det skal Fujitsu siemens  ;)
Avatar billede lemling Nybegynder
15. marts 2006 - 21:55 #9
Der er ik andet for at den må sendes en tur til tyskland så ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. marts 2006 - 21:56 #10
Nope - Merlin
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. marts 2006 - 21:57 #11
ups..
merlin kan give dig nummeret på den danske servicepartner.
Den skal ikke til tyskland :)
Avatar billede lemling Nybegynder
15. marts 2006 - 22:02 #12
Det skulle den sidst at jeg havde den til rep.
Avatar billede lemling Nybegynder
18. november 2007 - 19:35 #13
fik en ny bærbar på garentien