Avatar billede kennijensen Nybegynder
06. februar 2006 - 11:06 Der er 8 kommentarer

Mail kommer ikke i indbakke

Jeg har oprettet en ny bruger i vores Notes 6.5 miljø.

Når man sender mails til ham, så kommer det ikke ind i hans indbakke af uforståelige årsager.

Jeg kan dog se mailsene i Alle dokumenter oversigten.

Er der nogen der har en løsning ?
Avatar billede jogii Nybegynder
06. februar 2006 - 11:11 #1
Det er vistnok pga. forskellige sprogversioner.
Hvis du har eksperimenteret med LanguagePacks, så kan det være at databasen indeholder 2 ($Inbox). Domino Router afleverer post i den ene, mens klienten kigger på den anden.

Der var en tråd fornylig der havde det samme problem, som ikke blev helt afsluttet. Men problemet er at man skal "side ved skærmen" for at løse den slags problemer. Det er lidt svært at gennemskue det via sådan en debat.
Avatar billede jogii Nybegynder
06. februar 2006 - 11:12 #2
Avatar billede kennijensen Nybegynder
06. februar 2006 - 11:23 #3
Jeg slettede ligesom i sidste uge inbox og opdaterede design. Nu virker det igen.
Jeg har ellers ikke rørt noget mht sprog eller noget andet, så der er mystisk. Kommer du med et svar, så jeg kan give dig point
Avatar billede lrh Nybegynder
06. februar 2006 - 11:25 #4
Jeg har flere gange oplevet problemet i mailtemplates med både DK & UK sprog. Min erfaring er at det kan løses ved at lave 2x design replace. Ved den første fjernes DK, og ved næste replace lægges DK på igen og sættes som default.

Så plejer det at virke, men det er jo Notes så ingen garantier... :)
Avatar billede jogii Nybegynder
06. februar 2006 - 11:44 #5
kenni, der skete altså følgende:
du opretter en ny postkasse.
Postkassen indeholder en indbakke, men der bliver ikke lagt dokumenter i denne mappe.
Du slettter indbakken og opfrisker designet.
Herefter placeres nye mails i postkassen.

Er det rigtig forstået?
Så er der 2 muligheder:
Inbakken var korrupt (kig evt i loggen for at se om der var beskeder underr Miscellanious events eller mail routing events.
Eller der er et sprogproblem som det lrh har oplevet (og som den anden tråd også har forbindelse til)
Avatar billede kennijensen Nybegynder
06. februar 2006 - 11:55 #6
Korrekt
Avatar billede kennijensen Nybegynder
23. februar 2006 - 12:37 #7
Jogii skal du ikke have point ?
Avatar billede jogii Nybegynder
23. februar 2006 - 12:47 #8
det havde jeg glemt