Avatar billede lemmynielsen Nybegynder
05. februar 2006 - 19:42 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Skal købe PC

Skal til at købe en ny PC men ved ikke hvad jeg skal gå efter.
pris et sted mellem 5000,- og 10000,-.
hvad skal jeg kigge efter med :
processer, Ram, Grafik kort, mærke O.S.V ?
Vil gerne kunne spille Battelfield 2 M.M
:) Lemmy
Avatar billede nicer Nybegynder
05. februar 2006 - 19:46 #1
skal det være med eller uden skærm?
Avatar billede nicer Nybegynder
05. februar 2006 - 19:52 #2
http://www.computerbutik.dk/product-config.asp?id=2482 <-- den er uden skærm, men tilgængeld i topklassen og kan klare rimelig meget :)
Avatar billede jyrgennielsen Nybegynder
05. februar 2006 - 19:54 #3
HVis du skal spille ville jeg gå efter et godt grafik kort og en skærm med min.8ms opdatering_se bl.a hardwaretest.dk for informaton omkring det nyeste.....
Avatar billede nicer Nybegynder
05. februar 2006 - 19:59 #4
i know at grafikkort og skærm er krav til at kunne spille godt, men stadig CPU, RAM og Bundkort er lige så vigtig... derfor find noget af det nyeste ved de 4 ting og derefter find noget billigt, men ordenligt HDD osv. men ved de 4 ting jeg nævnte før, find noget af det nyeste og hvis det overstiger prisen, så skal du ikke bare degradere prisen på 1 ting, men alle 4 til sammen ellers vil du få en pc som kun kan kører få ordenligt og andre mega dårligt, så det skal være en "lige vægtig" pc, hvis du forstår, hvad jeg mener :)
Avatar billede ducks Nybegynder
05. februar 2006 - 20:04 #5
Efter min mening er AMD langt længere fremme (især til game PC'er) end Intel er i øjeblikket.

Men er det kun CPU, RAM, Grafikkort du skal bruge?? For så får du rimelig gode ting til 10.000.
Avatar billede nicer Nybegynder
05. februar 2006 - 20:16 #6
ducks det har du nok meget ret i :) Jeg har selv en AMD 64, blev gjort grin af, da den udkom, men efter at AMD kører spil bedre end Intel, så holdt de sku deres kæft >D
Nå tilbage til emnet... Jeg holder mig også til AMD, det var bare en tilfældig pc jeg tog derinde...

Min liste over favorit ting:

CPU: AMD 64 (måske FX versionen)
RAM: 1024 mindst mærket lige gyldigt
GFX: GeForce 6800 mindst, hvis du vil følge med i et godt stykke tid
Bundkort: Bare det passer sammen med CPU, RAM og med GFX så køb et med SLI
(SLI) er 2 grafikkort, som automatisk bliver til 1 i computeren)
så skulle det gerne kører...
HDD: Maxtor over 100GB
Lydkort: Creative Sound Blaster (vælg selv :) )
Strømforsyning: mindst 650W så du har rigelig med strøm, hvis du skal udbygge din pc til at have 2 gfx kort på samme tid... det tar strøm ;)

men self det er din beslutning :)
Avatar billede istebjerg Nybegynder
05. februar 2006 - 20:31 #7
http://www.computerbutik.dk/product.asp?product=2524&sub=269&page=1
Mit bud.. en stærk maskine..(hvis du har skærmen)
Læst om CPU'er : http://edb-tidende.dk/hard/artikel.php?id=200506080414
/Istebjerg
Avatar billede nicer Nybegynder
05. februar 2006 - 20:48 #8
Istebjerg... den artikel kan ikke bruges til meget, når den ikke har AMD 64 X2 cpu'en med... men siden du fandt en pc med AMD 64 vil jeg ikke på nogen måde være ond imod dig eller noget i den stil :)
Avatar billede lemmynielsen Nybegynder
05. februar 2006 - 21:29 #9
Jeg har skærm og mus tastatur så det er vel kun de andre ting som i nævner
Avatar billede nicer Nybegynder
05. februar 2006 - 21:56 #10
okay så er computeren som istbjerg gav link på formedabel til dit behov :)
Avatar billede lemmynielsen Nybegynder
06. februar 2006 - 09:26 #11
nicer og istebjerg smider i lige et svar så deler i pointene.
Mange tak til alle der gav et input det har været en stor hjælp.
Med denne maskine kan jeg da følpe med et godt stykke tid ikk? + opgradere ikk
Lemmy :)
Avatar billede nicer Nybegynder
06. februar 2006 - 10:08 #12
jo det vil du kunne helt sikkert :) men hvis du vil købe en computer, hvor du ikke skal opgradere (så meget) så skal det være et bundkort med SLI, dog kan du stadig til at starte med bare bruge 1 grafikkort og derefter købe et mere og dermed vil du spare dig for problemer senere hen og måske penge :)

men held og lykke med at købe din computer :) hvis du stadig har noget tvivl, så add mig på msn med denne mail: implayingbad@hotmail.com , så vil jeg meget gerne hjælpe dig med at sætte en computer sammen, hvis du heller vil købe delene enkelt vis :)
Avatar billede lemmynielsen Nybegynder
06. februar 2006 - 10:46 #13
tak for det,jeg sender en mail til dig senere, da jeg sikkert får brug for din hjælp senere.
:) lemmy
Avatar billede nicer Nybegynder
06. februar 2006 - 11:12 #14
enden add mig på msn eller, hvis du heller vil pr. e-mail skal det være på Nicer@post.cybercity.dk :)
Avatar billede istebjerg Nybegynder
06. februar 2006 - 15:41 #15
>nicer< smiler, jeg ved godt den er lidt gammel, men jeg syntes den er meget god til at sammenligne AMD og Intel.. Jeg har altid været til Intel, men denne anmeldelse fik mig omvendt... ;-) (har dog stadig Intel, men ikke i min næste som meget vel kunne være den som jeg linkede til med AMD)
/Istebjerg
Avatar billede istebjerg Nybegynder
06. februar 2006 - 15:42 #16
Fik lige trykket lidt for hurtigt.. her kommer et svar.. :-)
/Istebjerg
Avatar billede nicer Nybegynder
06. februar 2006 - 16:01 #17
hehe Istebjerg AMD og Intel krigen vil altid være der :)
og jeg tror også jeg vil forblive ved AMD medmindre der er en meget stor overbevisning om at Intel får lavet en CPU som vil overgå AMD mange gange, men det vil nok aldrig ske :) jeg holder mig til AMD :)
Avatar billede lemmynielsen Nybegynder
06. februar 2006 - 18:35 #18
ok det er vist smagsdommeri af den værste skuffe hehe ;) ok så holder jeg mig også til AMD, så langt så godt.
Tak for den store hjælp forløbigt.
Lemmy
Avatar billede nicer Nybegynder
06. februar 2006 - 18:43 #19
ingen årsag :)
Avatar billede istebjerg Nybegynder
06. februar 2006 - 18:59 #20
Velbekommen glad for at kunne hjælpe..