Avatar billede bilde Nybegynder
05. februar 2006 - 15:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tray ikoner bliver ikke altid vist.

Hej, når jeg starter min computer er det tit at det ikke er alle mine tray ikoner der kommer frem det gælder motherboard monitor temp. tray ikoner og windows lyd volume ikonet.
Nogle gange kommer alle ikonerne dog frem, men det synes nu mere tilfældigt med hvad der bliver vist dernede.
Det skal også lige siges at alle programmerne dog kører baggrunden                              og de kommer frem rigtigt hvis jeg afslutter explorer og kører den igen via joblisten.
Hvad kan problemet være?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
05. februar 2006 - 15:35 #1
Du kan selv indstille hvorvidt dine ikoner skal skjules eller altid vises.

Højreklik på proceslinjen og vælg egenskaber. Vælg fanen Proceslinje og tryk på knappen tilpas aller nederst. Her kan du så markere det programikon du vil ændre værdien for, og ændre den til højre..

Vh Nicki
Avatar billede bilde Nybegynder
05. februar 2006 - 15:37 #2
Det er desværre ikke på den måde, jeg har altid alle tray ikoner til at blive vist så det må vel næsten være en bug, men det er bare mærkeligt når det også sker for windows ikoner...
Avatar billede gratis Nybegynder
05. februar 2006 - 15:41 #3
du ka evt. prøve dette, "How to Clear Past Items from the Notification Area"
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q283084
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. februar 2006 - 16:53 #4
Når du oplever dette efter en opstart, har du så oplevet at skærmen lige blinker et kort øjeblik ?

Det er et tegn på at explorer crasher og genstarter og i det tilfælde er det helt normalt at den så "glemmer" et par ikoner i tray.

Hvis det er dette der sker, så er du nødt til at prøve at finde det program som får explorer'en til at crashe, og det gør du på denne måde:

Klik start | kør, skriv msconfig og tryk enter. På start-fanebladet fjerner du vingen ud for alle programmerne bortset fra dem der har med sikkerhed at gøre.
Genstart så og hvis den nu ikke fejlede, kan du så sætte vingen tilbage i et af programmerne, genstarte og checke om fejlen opstod igen. Gjorde den ikke det kan du så sætte vinge i det næste program, genstart osv... indtil du finder det program som forårsager problemerne.
Avatar billede bilde Nybegynder
05. februar 2006 - 18:35 #5
Jeg tror det med regedit hjalp på volume ikonet, men MBM5 vil ikke vise sit tray ikon medmindre jeg genåbner det, har lige geninstalleret det.
Og har desuden prøvet mig frem med dets egen start with windows, og at placere en genvej under menuen start.
Avatar billede gratis Nybegynder
05. februar 2006 - 19:28 #6
har du kigget i din logbog for at se om der står någet der ka lede på sporet af fejlen ?
Avatar billede bilde Nybegynder
05. februar 2006 - 23:21 #7
Ja, der er ikke noget vedrørende Mother Board Monitor
Avatar billede bilde Nybegynder
14. juli 2006 - 10:55 #8
Desværre ingen løsning :(