Avatar billede lyhne2 Nybegynder
05. februar 2006 - 15:21 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Er dette bundkort bedste bud?

Hejsa Eksperter:-)

Et ganske simpelt spørgsmål..

Jeg overvejer at købet et AsRock bundkort, for at min htpc kan komme ind i et Silverstone LaScala 11 kabinet..
Jeg har alle delene, så jeg ville bare høre om der var bedre bundkort fra andre leverandører, som ville være en bedre investering???

VH
Lyhne2
Avatar billede innercitydk Nybegynder
05. februar 2006 - 15:43 #1
Jeg kan absolut ikke anbefale at du køber AsRock. Det er en lavpris producent, og deres kort ligger absolut på en af de nederste pladser i skalaen. Brug hellere et par hundrede kroner mere og køb et ordentligt bundkort. F.eks abit, asus eller intel.
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. februar 2006 - 16:12 #3
innercitydk->> Ved ikke om du er klar over. at det er ASUS, der laver AsRock, og hvad skuller der være galt med dem?
Avatar billede zuljin- Nybegynder
05. februar 2006 - 18:28 #4
innercitydk - det var i gamle dage at deres bundkort var ringe(Ahh kortet er osse fra gamle dage). Nu er de med i toppen af overclockers osv. Intel laver ikke gode bundkort til multimedia pc'er. Til serverbrug er de ok.

AsRock kortet du linker til er ikke godt :(

Lyhne hvis du ikke har en 400mhz fsb cpu i forvejen, så tror jeg det bliver svært at opdrive en til rimelige penge. Hvorfor ikke gå efter noget lidt nyere hardware?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. februar 2006 - 18:54 #5
Asrock er Asus OEM kort = ok kort!
Avatar billede huset Praktikant
05. februar 2006 - 19:33 #6
Jeg ville heller ikke tage Asrock personligt.

Har haft alt for mange dårlige erfaringer med disse kort. Der er også en grund til Asus promovere Asrock i en andne grad end deres mainstream kort.

Det er historien med Intel og Celeron vs Pentium
Avatar billede huset Praktikant
05. februar 2006 - 19:34 #7
Det er historien med Intel og Celeron vs Pentium = Det er historien med Intel og Celeron vs Pentium om igen
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. februar 2006 - 20:28 #8
Jeg har haft 2 dårlige ud af 400, så jeg kan ikke genkende hust`s erfaring med kortet.
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. februar 2006 - 20:29 #9
hust`s= huset`s
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. februar 2006 - 20:57 #10
"Der er også en grund til Asus promovere Asrock i en andne grad end deres mainstream kort."

Asus promoverer faktisk slet ikke disse kort.

Kan heller ikke genkende husets erfaringer.
Det kan de forhandlere jeg snakker med, heller ikke.
Asrock kort er ok - javist kunne man ønske flere muligheder i BIOS, men der er det der skal være i en BIOS på asrock kort.
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. februar 2006 - 20:59 #11
Jeg har til gengæld haft dårlig erfaring med Abit.
Avatar billede lyhne2 Nybegynder
05. februar 2006 - 23:11 #12
Ok. Der er lidt For og Imod. Det lader ikke til at der er en generel modstand mod Asrock.

Jeg har åbenbart ikke uddybet mit spg. nok. Grunden til at jeg spørger, om lige netop dette bundkort, er at jeg har en gammel pc, som funker fint som htpc med Mce 05.
Nu er jeg bare lidt træt af at der står det store skrummel i stuen, og ville gerne have den ind i en mindre/pænere boks (Silversone LaScala Lc11)
Til det skal jeg jo have et mindre bundkort..

Min gamle processor er en: AMD Athlon-PECM, 1400 MHz

Ligegyldigt om jeg vælger et med 400 eller 333 MhZ fsb, vil den vel bare bruge cpu'en med den højeste hastighed cpu'en nu engang kan klare??
Avatar billede lyhne2 Nybegynder
05. februar 2006 - 23:27 #13
Umiddelbart er der ikke den store prisforskel på disse:
Asrock: http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=81356
ASUS: http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=134801

anbefalinger? eller andre??

Lyhne2
Avatar billede zuljin- Nybegynder
05. februar 2006 - 23:57 #14
Personligt er jeg ikke glad for Sis chipsets, de har voldt mig alt for mange problemer, men i denne klasse er jeg næsten 100% sikker på at det ikke spiller den store rolle om du vælger den ene frem for den anden. Måske vil du opleve lidt bedre memory bandwidth på Asus boardet, men jeg tror osse det er den eneste forskel, og vil knap kalde den for mærkbar.

Lige præcis det chipset som er på AsRock kortet, havde en af mine venner på sin gamle spand.. tja, det kørte bare ikke. Asus boardet ville jeg række min hånd efter når valget står mellem de 2 nævnte. (Og generelt set hvad man kan få på edbpriser.dk i micro-ATX)
Avatar billede lyhne2 Nybegynder
06. februar 2006 - 08:09 #15
Jeg hælder nok også til Asus, så.. Det har da i hvert fald mindst modvilje herindefra:-)

Zuljin- Lige præcis.. Det er jo på ingen måde "Top of the pops" vi snakker her.. Men selvfølgelig er driftsikkerhed væsentligt, da maskinen nogen gange skal stå tændt i mange timer ad gangen..

Lader lige spg. stå resten af dagen, og ser om der skulle være kommentarer..
Ellers bliver det nok Asua.. Forskellen er 70,- så det går nok..

Lyhne2
Avatar billede innercitydk Nybegynder
06. februar 2006 - 13:18 #16
Det er vel en smagssag lyder det til! Jeg har kun oplevet dårlig kvalitet og ustabile kort fra AsRock. Jeg er udmærket klar over at AsRock bliver lavet af ASUS, men det har ikke gjort dem jeg har haft fingrene i bedre! De nyere har jeg ikke stiftet bekendtskab med, og kommer heller ikke til det. Samme med EliteGroup og MSI. Men det er jo som sagt også kun min mening om dem..

Vh
Avatar billede huset Praktikant
06. februar 2006 - 13:24 #17
Der er også ligeså mange meninger som der er folk til.
Avatar billede lyhne2 Nybegynder
09. februar 2006 - 23:37 #18
Jeg har nu købt, ASUS boardet, virkede som om det ville være bedste køb, og det kostede en halvtredser mere...

I skal alle have mange tak..

Nu har jeg kun et endnu større problem.. Den kan s***** ikke starte op.. Den genstarter hele tiden...
Hvis i har lyst, så se: http://www.eksperten.dk/spm/686857

Dem der vil have Points, smid et svar..

Lyhne2
Avatar billede huset Praktikant
24. februar 2006 - 09:16 #19
ellers tak
Avatar billede innercitydk Nybegynder
01. marts 2006 - 23:37 #20
Svar :)