Avatar billede mentoz Nybegynder
05. februar 2006 - 05:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

forkort sætning efter pixel, HJÆP

Hej jeg har en lille menu på 200 px, på min hjemmeside, jeg har der nogle informationer fra en database som bliver udskrivet i menu tabelen, problemet er nu at jeg gerne vil have forkertet ordet efter pixel og ikke ord, har denne kode:

if len(Variable)>13 then
Variable = left(Variable,13)&"..."
end if

det er også meget godt problemet er bare som sagt at den deler efter ord og der er jo forskel på
WWWWWWWWWWWWWWWWWWWW
og
iiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Syntes det rimlig svært at få det til at passe hvis man deler efter ord, da det har forskellig størelser med mindre man bruger den skrifttype som der er i notepad :S
Avatar billede mentoz Nybegynder
05. februar 2006 - 05:52 #1
lille rettelse der jeg skriver den deler efter ord mener jeg self. tegn :)
Avatar billede cpufan Juniormester
05. februar 2006 - 15:39 #2
ja du er jo nødt til at bruge en monospace typefont, for at kunne vide hvor meget et tegn fylder.
der er 2 pr default, du kan jo evt. lægge flere alternativer på din <font>
Avatar billede mentoz Nybegynder
07. februar 2006 - 18:50 #3
Okay har selv løst problemet, det jeg gjorde:

jeg kunne ikke få det med de 3 punktumer, men brugte en div isteddet

<div style='width: 198; overflow: hidden; height:15'>tekst</div>

hvor height passer til ens font størelse
Avatar billede cpufan Juniormester
07. februar 2006 - 19:51 #4
du kan vel korte den endnu mere og så sætte de 3 punktummer efterfølgende
Avatar billede mentoz Nybegynder
08. februar 2006 - 01:45 #5
Ja det kan jeg godt, men kan ikke få den til ikke at sætte ... efter hvis teksten ikke er for lang
Avatar billede cpufan Juniormester
08. februar 2006 - 08:07 #6
<%if len(Variable)>13 then%>

<div style='width: 170; overflow: hidden; height:15'><%=variable%></div>
<div style='width: 28; height:15'>...</div>
<%else%>
<div style='width: 198; overflow: hidden; height:15'><%=variable%></div>
<%end if%>

noget ala det, længden på ... er bare et gæt
Avatar billede mentoz Nybegynder
08. februar 2006 - 08:38 #7
Ja men så kommer vi over i tegn og ikke pixel, problemet er jo at breden på det område teksten står, kun er 200 pixel, der kommer problemet i og W, da det er brugere af sitet der opretter teksten der står der, fx hvis en skriver iiiiiiiiiiiiiih... pis, og en anden skriver
woooow www.test...
Avatar billede mentoz Nybegynder
08. februar 2006 - 08:39 #8
okay prøver lige igen :p

iiiiiiiiiiiiiih pis...
woow www.wow.com er...
Avatar billede cpufan Juniormester
08. februar 2006 - 08:43 #9
nå ja, -----