Avatar billede sakra-blq Nybegynder
04. februar 2006 - 17:12 Der er 9 kommentarer

Hvad betyder dette?

harj nogle da kan svare mig hvad Floppy disk(s) fail (40) betyder.. og hvad jeg skal gør for a få det væk:( for ellers kan jeg ikke gennemfør en installering af windows...
Avatar billede leif Seniormester
04. februar 2006 - 17:13 #1
Hvornår kommer det ? Hvis det kommer inden start af installation af Windows er diskettedrevet ikke korrekt sat til.
04. februar 2006 - 17:26 #2
Citat fra tidl spm. http://www.eksperten.dk/spm/685317 :
"Fejl 40 betyder en kablingsfejl eller en fysisk fejl på floppydrevet og har absolut intet med bootrækkefølgen at gøre. Check at datakablet og strømkablet har godt fat. Hiv dem alternativt ud og sæt dem på igen for at rense kontaktfladen. I BIOS kan du checke at floppydrevet er sat rigigt op. Den korrekte opsætning er 3.5" 1.44 MB."
Avatar billede sakra-blq Nybegynder
04. februar 2006 - 17:47 #3
det kommer li nårh jeg tænder maskinen.... dr1 det har ikke noget med kablerne og gør.. har tjekket... og det andet virker heller ikke:(
Avatar billede strych9 Praktikant
04. februar 2006 - 18:29 #4
sakra-blg, er det en maskine du lige har samlet? I så fald tipper jeg at floppy kablet vender forkert.
04. februar 2006 - 19:09 #5
... hvis jeg vender Floppykablet omvendt eller forskudt får jeg også [Fejl 40] med det samme...

Såååå - check det lige (igen)...
Avatar billede hottadpole Nybegynder
04. februar 2006 - 19:10 #6
==> dr1 Godt fanget. :)
Avatar billede mrrius Nybegynder
05. februar 2006 - 14:17 #7
Fejl 40 , er floppy kabel, fejl monteret.
Nu er der mange gamle floppydren , hvor cablet skal vendes omvendt. ( Der plejer at være en røs legning på floppydrevet, den skal nok vende den anden vej på floppy drevet. på bundkortet, skal den røde ledning, vende som på manual til bundkortet.
Avatar billede strych9 Praktikant
05. februar 2006 - 14:19 #8
Der skulle være et lille 1-tal trykt på bundkortet. Den røde leder skal altid vende mod 1.

Iøvrigt er det let at se når man har vendt floppy kabel forkert: Dioden i drevet vil altid være tændt.
10. februar 2006 - 11:31 #9
(Hvad endte denne tråd med?)