Avatar billede sakra-blq Nybegynder
04. februar 2006 - 16:20 Der er 12 kommentarer

Skal have den til a boot på disk drev

Harj alle sammen... jeg har et problem med min spand... nårh den starter siger den Floppy disk(s) fail (40) Press F1 to continue, DEL to enter SETUP. så hvis jeg trykker F1 går den ind i windows... men skal have den til a boot på min cd drev...
Avatar billede allanfo Praktikant
04. februar 2006 - 16:22 #1
Du skal ind i BIOS og ændre din boot-rækkefølge, så dit CD-drev står før harddisken.
Avatar billede halifax Nybegynder
04. februar 2006 - 16:23 #2
Så skal du gå ind i Setup (DEL) og sætte cd-rom som First Boot Device..
Avatar billede allanfo Praktikant
04. februar 2006 - 16:24 #3
DVS. du skal trykke DEL i stedet for F1, og så bladre rundt indtil du finder det sted. Diskdrev og harddisk står før CD-rom, og det skal du så bytte rundt på.
04. februar 2006 - 16:44 #4
Avatar billede hottadpole Nybegynder
04. februar 2006 - 16:46 #5
Fejl 40 betyder en kablingsfejl eller en fysisk fejl på floppydrevet og har absolut intet med bootrækkefølgen at gøre. Check at datakablet og strømkablet har godt fat. Hiv dem alternativt ud og sæt dem på igen for at rense kontaktfladen. I BIOS kan du checke at floppydrevet er sat rigigt op. Den korrekte opsætning er 3.5" 1.44 MB.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
04. februar 2006 - 16:47 #6
Jeg glemte selvfølgelig at fejl 40 også kan være afstanden i cm. mellem tastatur og brugerens hjerne, men det er jo nok ikke det der er tilfældet her. :)
Avatar billede sakra-blq Nybegynder
04. februar 2006 - 16:48 #7
Problemet er jeg skal have Floppy disk fail væk oss
04. februar 2006 - 17:18 #8
(Fejl 45 i Q versionen - tihi)
Avatar billede hottadpole Nybegynder
04. februar 2006 - 18:36 #9
Hvis du bare vil af med advarslen kan du i BIOS sætte floppydrive til not present. Punktet findes typisk i den første BIOS menu.
10. februar 2006 - 11:32 #11
(Hvad endte denne tråd med?)
19. februar 2006 - 21:23 #12
(Hvad endte denne tråd med?) #2