Avatar billede left Nybegynder
04. februar 2006 - 00:10 Der er 9 kommentarer

Kopiere filer til tom harddisk over netværk

Da min Win2k-CD ligger på arbejdet har jeg kun I386-mappen liggende på den gamle computer, som jeg kan installere fra. Jeg kan enkelt kopiere den over fra CD via XXCOPY, men så ødelægger de lange filnavne.

Er det muligt at oprettet en forbindelse til mit share på den gamle computer, hvor I386 ligger på?
Avatar billede nuna Nybegynder
04. februar 2006 - 00:38 #1
Hvad om du satte den tomme harddisk på som ekstra drev på den gamle computer flyttede alle de dataer du vil have med!
Nemmere kan det da ikke blive, sæt den på istedet for cd-rommen og husk lige at sætte den på som sekundær drev på selve harddisken, eller cable select.
Avatar billede left Nybegynder
04. februar 2006 - 01:10 #2
Ja, jeg glemte at skrive at jeg havde et bundkort med SATA-diske i den nye. Derfor kan jeg ikke bare smide en gl. harddisk i.
Avatar billede nuna Nybegynder
04. februar 2006 - 01:20 #3
Så er spørgsmålet om det er en ren SATA harddisk du har, hvis det ikke er så sæt den på den gamle computer. Ellers må du igang med et kabel (null-modem) og den gode gamle fastlynx.
Avatar billede nuna Nybegynder
04. februar 2006 - 01:22 #4
Avatar billede arnholst Nybegynder
04. februar 2006 - 10:43 #5
alt er muligt for den som bærer viljen i hjeret.

nå men spøg til side, som nuna er inde på, så er det klart hurtigst at smide hdd i den nye maskine og så bare kopiere, er det ikke muligt, så kan man ofre lidt småpenge og købe en ekstern kasse til at komme sin harddisk i og så tilslutte den via USB.

Du kan jo også som du selv er inde på (og hvis den gamle computer stadig er i live) dele din gamle harddisk på netværket og hente data den vej rundt, brug evt. Robocopy den understøtter lange filnavne.
Avatar billede left Nybegynder
05. februar 2006 - 00:57 #6
Det er ikke muligt at sætte dem fysisk sammen - det har jeg prøvet :-)

arnholst > Kan jeg bruge Robocopy på en helt tom maskine over netværket og hvordan virker det?
Avatar billede nuna Nybegynder
05. februar 2006 - 01:12 #7
her er noget instruktion: http://www.ss64.com/nt/robocopy.html
Avatar billede arnholst Nybegynder
05. februar 2006 - 08:19 #8
missede lige et ord i overskriften, er din nye maskine helt bar ???

Så er vi jo ude i noget netværksbootdiskette eller lignende for at få forbindelse til den gamle maskine, eller igen en ekstern box hvori du sætter din sata disk i og putter i USB'en på den gamle.
Avatar billede left Nybegynder
05. februar 2006 - 17:48 #9
Ja, vi er ude i en helt tom maskine - så det med bootdisketter lyder helt rigtigt, jeg ved bare ikke hvordan.