Avatar billede hc-riis Nybegynder
02. februar 2006 - 22:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fuld funktionel HDD "forsvinder" fra Windows

Jeg har lige formateret min computer, og alt er som normalt. Jeg åbner "Denne Computer" men kun ét drev er vist. Min sekundære 200 gb Seagate Barracuda er "væk". Jeg går ind i diskhåndtering, og ser at disken findes og er "i orden".

Problemet er bare at disken har et navn, men intet Drev-bogstav. Herved kan jeg ikke højreklikke og f.eks. vælge nyt bogstav. Den eneste mulighed jeg har er Hjælp og SLet partition. Problemet er bare det, at jeg har 40 GB liggende derpå, hvoraf 200 mb er vigtigt skolearbejde og lign.

Er det på nogen måde muligt at give drevet et "bogstav" udenom diskhåndteringen, eller findes andre løsninger på problemet ?
Avatar billede face Nybegynder
02. februar 2006 - 23:02 #1
Har du mulighed for at sætte den i en anden computer? Så burde du prøve det og tage backup hvis den kan finde den.
Avatar billede hc-riis Nybegynder
02. februar 2006 - 23:17 #2
Det har jeg desværre ikke. Desuden kører mine hdd s-ata. Min systemdisk er ligeledes en S-ata, men den virker upåklageligt.
Avatar billede hc-riis Nybegynder
06. februar 2006 - 08:08 #3
Problemet er løst. Norton Go Back har åbenbart "låst" hdd'en fast.