Avatar billede morten-hbm Nybegynder
02. februar 2006 - 00:07 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Computeren genstarter

Hej.

Jeg har lige installeret windows på rimelig nyt hardware. Men efter et stykke tid, så genstarter den. Det er forskelligt hvor lang tid der går.

Jeg har været inde i logbogen og kigge, men har ikke så meget forstand på det, så ved ikke helt hvad jeg skal gøre og om det er noget jeg skal være bange for. Så derfor spørg jeg lige jer til råds ;)

Sådan her ser min logbog ud:
http://img205.imageshack.us/img205/831/system3ss.jpg
http://img364.imageshack.us/img364/9418/program15xw.jpg
http://img205.imageshack.us/img205/5629/program21wj.jpg

Håber I kan hjælpe mig :)
Avatar billede rebecca Novice
02. februar 2006 - 00:39 #1
Det lader til at du har en del der fejler derfor genstarter Xp af sig selv, prøv at køre en repair af xp eller bedre endnu en ny Install

Mvh.Rebecca
Avatar billede rebecca Novice
02. februar 2006 - 00:44 #2
Ps....hvis du ikke vil have xp skal genstarte automatisk kan du fjerne det her >>Kontrolpanel/System/Avanseret/Start og genoprettelse/Indstillinger Fjern fluebenet i Genstart automatisk
Avatar billede a1a1 Novice
02. februar 2006 - 09:10 #3
Det er vel ikke en "forkert" windows, hvis den er OK ville jeg prøve at reinstallere.

Du kan evt. have fået en virus (specielt hvis du har en af de "smarte" internet forbindelser (TDC, Tele2 osv) der er direkte på internettet (uden router))
Avatar billede morten-hbm Nybegynder
02. februar 2006 - 09:17 #4
rebecca:
Det er 5. gang jeg har installeret windows på den, inden for 3 dage, ved dog ikke om den har genstartet automatisk efter hver installation. Så tror ikke en ny installation vil hjælpe.

a1:
Hvad mener du med "forkert" windows? En brændt windows cd eller?
Jeg har ikke tdc, tele2 osv, jeg har hos min antenneforening, galnet.dk. Og har en router mellem min computer og internettet.

Jeg spurgte også lige en kammerat om mit problem, han sagde at det måske kunne skyldes at min PSU ikke var stor nok. Måske han har ret.

400W PSU
Asus 7800GT 256MB
AMD 64 3700+
3 x hdd sat til
4 x kabinet blæser sat til - 2 på 120 mm og 2 på 80 mm
Avatar billede gratis Nybegynder
02. februar 2006 - 11:59 #5
hvis du åbner/dobbeltklikker på en af din log meddelser vil der stå "Hændelses ID" og "Kilde" via disse oplysninger ka du fejlsøge her, http://www.microsoft.com/technet/support/ee/ee_advanced.aspx og her , http://www.eventid.net/search.asp måske ka det hjælpe dig ;)
Avatar billede hcma Novice
02. februar 2006 - 12:21 #6
jeg ville prøve følgende:
afinstaller SP2 (hvis du har opdateret til den)
afinstaller .NET Framework (hvis du nu har den)
Genstart og se om fejlen stadig er der.
Hvis den er væk, renser du pc'en totalt for spyware og prøver så at installere SP2 igen. Vent og se om fejlen er væk og prøv så at installere NetFramework (hvis du nu skal bruge det)
Avatar billede sdbgviking Nybegynder
02. februar 2006 - 20:04 #7
hygger mig lige lidt.. Event ID 12 siger at du har en enhed der forsvinder uden at blive klar gjort, prøv lige at smide drivere i til bundkort lyd og grafikkortet.. og snup lige de nyeste du kan finde på nettet.. Så burde problemet forsvinde.

Og med en forkert XP menes der ganske rigtigt en brændt.
Avatar billede morten-hbm Nybegynder
03. februar 2006 - 08:30 #8
Er godt nok en brændt jeg har brugt, men har aldrig haft problemer med den før, har brugt den op til 20 gange tror jeg :) Men måske jeg skal prøve med orginalen i stedet for...

Har ikke fået installeret de nyeste driver, da jeg ikke rigtig har kunne få dem hentet, inden min computer genstartede eller fordi jeg ikke lige har kunne finde dem.

Men vil lige prøve at kigge på det her i weekenden. Ved ikke hvor meget jeg får kigget på det i dag.

hcma_catbody: Jeg vil senere prøve at afinstallere de 2 ting der, hvis jeg har dem begge :) SP2 har jeg, er lidt i tvivl med .Net Framework.
Jeg har været inde på www.spywarefri.dk/forum men de kunne ikke finde noget spyware eller virus på den, så ved ikke om det er nødtvendigt?
Avatar billede hcma Novice
03. februar 2006 - 14:45 #9
morten-hbm >>  det sidste man gør før man installerer sp2 er lige at tage et check for spyware  (livrem + seler)  ;o)
Avatar billede morten-hbm Nybegynder
04. februar 2006 - 01:01 #10
Jeg afinstallede SP2, og nu vil min computer så ikke starte op mere :/ *sadface*

Så nu skal jeg lige finde ud af hvad jeg så vil gøre...
Avatar billede nuna Nybegynder
04. februar 2006 - 01:11 #11
Først gør du som rebecca skrev: hvis du ikke vil have xp skal genstarte automatisk kan du fjerne det her >>Kontrolpanel/System/Avanceret/Start og genoprettelse/Indstillinger Fjern fluebenet i Genstart automatisk, følg det når du nu har lavet en ny installation, tjek dit ram er det ens blokke, skærmkortet sidder det ordentligt i, alle dine kort sidder de ordentligt i.
Computeren virker som en støvsuger rens den eventuelt, støv er elektrisk ledende. :-)
Avatar billede hcma Novice
04. februar 2006 - 01:18 #12
Avatar billede sdbgviking Nybegynder
04. februar 2006 - 11:16 #13
hmm
Avatar billede hcma Novice
04. februar 2006 - 11:21 #14
er lidt på bar bund, så derfor forslaget om en repair ;o)
Avatar billede morten-hbm Nybegynder
04. februar 2006 - 15:43 #15
Nuna: Min computer er rimelig ren, da det er rimeligt nyt hw der sidder i den... 2-3 uger gammelt.

hcma_catbody: Jeg kan ikke få lov til at lave en repair, den går ligepludselig i stå, når den vil kopirer fra cd'en... DEn har vidst problemer med at finde nogen driver til de forskellige ting jeg har (GFX især) Så tror jeg bliver nødt til at formatere den igen  igen. Men denne gang skal jeg nok tjekke for spyware og virus, inden jeg inst. SP2
Avatar billede morten-hbm Nybegynder
26. april 2006 - 08:34 #16
Lukker her, har stadig ikke fundet fejlen, og har prøvet med nyt bundkort...
Avatar billede rebecca Novice
26. april 2006 - 09:40 #17
Foresten da du installerede Xp var du da forbundet til nettet? hvis du var kan du nemlig have fået en virus som gør at pc'en genstarter mener den hedder noget med Gabot.
For at undgå denne skal pc'en's netstik tages fra inden installation og diverse opdateringer osv. skal installeres inden pc'en tilsluttes nettet
Avatar billede rebecca Novice
26. april 2006 - 09:57 #18
Ved godt du har lukket spg. :o)

Du kunne jo prøve at tage det hele forfra igen, men inden du gør det udelukke en del hardware som ikke er nødvendig for at installere XP.

Xp er meget følsom overfor hardwarefejl og det er måske grunden til at du har fejl på pc'en.

Start med at tage de 2 harddiske fra så du kun har den primære som Xp skal ligge på, har du mere end en ramblok så fjern ramblokke så du kun har en tilbage (Min. 256MB ram skal der være i pc'en) kabinetblæserne tror jeg ikke du behøver at tage fra.

Prøv så at starte pc'en op med xp skiven, vælg at du vil fjerne alle partionerne som du har på harddisken, lav ny/nye partioner og Installer så XP.

Meld tilbage hvis det ikke funker

Ps...Husk lige at tjekke at alle kabelforbindelser osv. sidder ordentligt

Mvh.Rebecca
Avatar billede rebecca Novice
26. april 2006 - 10:00 #19
Ps..Hvis det fungere efter ovenstående, kan du så montere det hardware som du har taget fra 1 stk af gangen går pc'en i fejl kan det jo så være den enkelte hardware eller som din kammerat forslog PSU'EN der er for lille.
Avatar billede morten-hbm Nybegynder
26. april 2006 - 23:09 #20
rebecca jeg vil prøve det som du har forslået enten i morgen eller her i weekenden, regner med at jeg kan nå det i morgen. Kan ikke huske om jeg har haft netstikket sat til eller ej under installationen af xp, men vil prøve at tage det fra.

For leden dag, regnede jeg lidt på, hvor mange watt min computer ca bruger, og kom frem til, at den ca. brugte 330W (cpu: 89W, GFX, 116-216W, hdd maks 10W) og jeg har en PSU på 400W, men der er mange af mine IRL venner der også har sagt, at det måske er fordi den ikke får strøm nok. Men tvivler :)

Men vil prøve det så hurtigt jeg kan.
Avatar billede rebecca Novice
27. april 2006 - 10:08 #21
Hvis du prøver det jeg har skrevet er det ikke sikkert den går i fejl efter du har monteret hardwaren igen men derfor kan PSU jo stadig være for lille, dit grafikkort sluger sikkert en del strøm og de 3 harddiske som også tager deres del, samlet kan det måske gøre at du vil opleve fejl når du køre programmer eller spil som skal bruge en del bøffer.

Hvis du kan Installere XP uden fejl når du har fjernet overflødig hardware er du da kommet problemet lidt nærmere har selv oplevet det en del gange (fejl ved/efter install)og hver gang har det hjulpet at fjerne overflødig hardware før man Installere XP.
Avatar billede morten-hbm Nybegynder
27. april 2006 - 12:24 #22
Koble (bundkort, cpu, 1 x ram, 1 x hdd, gfx, psu, ekstern dvd drev) til computeren
Formatere harddisken og slette partioner
Installere windows
installere bundkort driver (net, usb)
Koble ekstern hdd til --> installere virus program og spyware programmer på windows
scanne for virus og spyware
Koble netstik til
Kontrollere om der er fejl
Opdatere windows med win update
Scanne igen for virus og spyware
Kontrollere om der er fejl
Installere SP2
Scanne igen for virus og spyware
Kontrollere om der er fejl

Tror du ikke at det er godt nok, hvis jeg gør sådan der? Men har tænkt mig at tage ned og låne en elmåler, for at se, om den skal bruge mere end 400W.
Avatar billede rebecca Novice
27. april 2006 - 12:56 #23
Jeg ville tage det i denne rækkefølge>>

Ps...Vent med at montere overflødigt hardware til du har lavet nedenstående og set at det virker.

Koble (bundkort, cpu, 1 x ram, 1 x hdd, gfx, psu, ekstern dvd drev) til computeren
Formatere harddisken og slette partioner
Installere windows
installere bundkort driver (net, usb)
Installere SP2
Kontrollere om der er fejl
Koble netstik til
Opdatere windows med win update
installere virus program og spyware programmer på windows
scanne for virus og spyware
Kontrollere om der er fejl (Hvis det er okay)
Installere, programmer, spil osv.
Avatar billede rebecca Novice
27. april 2006 - 12:58 #24
Sp2 lukker hullet hvor gabot virusen kan komme ind
Avatar billede morten-hbm Nybegynder
27. april 2006 - 14:19 #25
Okay, men kan jeg godt inst. SP2 hvis jeg ikke har SP1 inst. Mener min windows xp cd er uden SP1, men er ikke sikker nemlig. Men jeg kan vel hente SP1 og brænde det ned og så derfra?
Avatar billede rebecca Novice
27. april 2006 - 14:40 #26
Det er ikke nødvendigt med sp1 hvis du installere sp2, sp1 er en del af sp2
Avatar billede morten-hbm Nybegynder
27. april 2006 - 14:47 #27
Okay, vil jeg så prøve, har en SP2 cd som jeg har fået tilsendt fra microsoft af.

Vil prøve det i dag, når jeg kommer hjem her kl 16... Så regner med at skrive igen kl 20 ca.
Avatar billede rebecca Novice
27. april 2006 - 15:22 #28
ok jeg er jævnligt på hvis du får problemer :o)
Avatar billede morten-hbm Nybegynder
27. april 2006 - 20:43 #29
Okay, jeg er nu kommet til "Kontrollere om der er fejl (Hvis det er okay)" og har kun oplevet at der har været fejl i et antivirus program (http://free.grisoft.com/softw/70free/setup/avg71free_385a729.exe) og MS's spyware program - SP2 stoppede programmet. Ellers har jeg ikke oplevet noget.

Jeg tror jeg vil prøve at lade min computer stå lidt, for at se, om den evt. genstarter eller andet.
Jeg har stadig kun det HW i, som jeg startede med, ved installationen af XP.
Avatar billede rebecca Novice
27. april 2006 - 20:51 #30
Det lyder jo godt, lader umiddelbart til at det lykkedes, at du får fejl på Install af antivirusprogrammet kan jeg ikke forklare bortset fra at install filen måske er inficeret med en eller anden form for reklame fra AVG, hvis du vil prøve et andet freeware virusprogram kan jeg anbefale Antivir som er et tysk program og som virker fortrinligt ihvertfald på mine pc'er ( www.antivir.de ).
Ps...Husk at afinstaller/fjerne avg antivirus først hvis du vil prøve antivir
Avatar billede morten-hbm Nybegynder
27. april 2006 - 20:57 #31
Jeg installerede KasperSky's antivirus program i første omgang. Har hørt fra en kammerat at det skulle være godt. Men nu må jeg se :)

Jeg har også lige installeret Firefox uden problemer, så det lader til at det virker. (7-9-13) ;)
Avatar billede rebecca Novice
27. april 2006 - 21:19 #32
KasperSky er også godt :o) Krydser fingre hehe dejligt når noget lykkedes :o)
Avatar billede morten-hbm Nybegynder
28. april 2006 - 08:28 #33
Dårligt nyt :( Min computer genstartede i nat kl 3 ca.

http://haubing.dk/morten/pc/unavngivet3.bmp (beklager at det er bmp)

Ved ikke om det siger noget om, hvorfor den genstartede?
Avatar billede rebecca Novice
28. april 2006 - 16:03 #35
Prøv lige at kigger her>> http://support.microsoft.com/?id=837115 << tror det er den du får
Avatar billede morten-hbm Nybegynder
20. maj 2006 - 18:58 #36
Okay jeg får ingen fejl i logbogen mere. Nu genstarter den bare nogen gange, uden at skrive noget i logbogen.

Jeg har dog stadig problemer med at hente filer og nogen hjemmesider bliver heller ikke vist rigtigt, da css filen ikke kommer med, eller nogen af billederne ikke bliver hentet rigtigt.