Avatar billede afflictor Nybegynder
31. januar 2006 - 21:47 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

problemer med harddisk?

Hej,

Jeg har et problem idet rar filer på ca. 4,5 gb tager mig 40-60 minutter at pakke ud selvom jeg intet laver på computeren imens.

Jeg har prøvet at defragmentere mine harddiske, men det har ikke hjulpet.

Umiddelbart kunne det være at det var den ene harddisk der var ved at stå af, men problemet er både på min Maxtor Fluid 160 GB ATA 133 HD, samt min SATA Seagate 160 GB hd.

Nogen der har ved hvad problemet kan være?

På forhånd tak.
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
31. januar 2006 - 22:05 #1
På min AMD X2 4400+  tager det omkring 14 min når jeg arbejder virkelig hårdt med en masse programmer åben...  og da jeg havde Pentium 4 2800 mhz tog det også rigtig længe, så er umiddelbart ikke meget overrasket...?

Har du været vant til at det gik meget stærkere ??
Avatar billede afflictor Nybegynder
31. januar 2006 - 22:20 #2
Det kan ikke passe at det skal tage næsten 1 time på min AMD +3500 når winrar kører i højeste prioritet, og jeg intet foretager mig på computeren.

Det burde vel ikke tage mere end ca. 10 min?
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
31. januar 2006 - 22:34 #3
Jeg tager også mine ord tilbage... har lige testet uden nogle andre programmer... 1,20 min...  Kan desværre ikke hjælpe dig mere konkret..

held og lykke
Avatar billede off-line Nybegynder
31. januar 2006 - 22:36 #4
Nej du har ret, det må ikke tage så lang tid,heller ikke 10 minutter.
Spørgsmålet er selvfølgelig, om det er et harddiskproblem, et windows problem, eler
programkonflikt. Spørgsmålet er let, svaret er svært. Det letteste er nok, at undersøge
windows for fejl.
Du kan prøve disse 2 muligheder.
Med WinCD i drevet, går du ind under start/tilbehør/kommandopromt
og skriver: "sfc /scannow" uden anførselstegn, og trykker enter.
Så undersøger windows sig selv for fejl.
Eller en "repair" hvordu geninstallerer windows, men beholder dine
data:    http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Men husk, hvis du ikke har SP2 på din CD, skal den geninstalleres,
samt at du skal en tur på Microsoft, efter opdateringer.
Avatar billede afflictor Nybegynder
31. januar 2006 - 22:41 #5
Jeg tror umiddelbart ikke det er min Windows den er gal med. har prøvet at formatere og det hjælper desværre ikke. Jeg har fået afvide at såfremt mit styresystem ligger på den harddisk der muligvis er i stykker, vil jeg få samme problem selvom jeg prøver at pakke ud på min harddisk som er rask. Skulle jeg måske prøve at installere windows på min sata disk og så slet ik  bruge den anden?
Avatar billede morhan Novice
31. januar 2006 - 22:43 #6
Der er flere faktorer som gør sig gældende. Antallet af filer. Pakkes der ud på samme drev som rar filen ligger. Benyttes højrekliksfunktionen 'extract to', eller træk-og-slip fra winrar
Avatar billede afflictor Nybegynder
31. januar 2006 - 22:45 #7
jeg bruger "extract here" og det er typisk én stor fil der bliver pakket ud. Filen bliver pakket ud på samme drev som rar filerne ligger på.
Avatar billede off-line Nybegynder
31. januar 2006 - 22:51 #8
Har du prøvet med WinZip eller Winrar? Formatering hjælper ikke, hvis windows ikke
kører som det skal.
Avatar billede off-line Nybegynder
31. januar 2006 - 22:56 #9
Gå ind på HD fabrikantens hjemmeside, og download deres disk analyse program.
maxtor har et program som hedder Powermax, og Seagate kan du undersøge direkte fra
deres hjemmeside.
Avatar billede afflictor Nybegynder
31. januar 2006 - 22:56 #10
jeg bruger winrar 3.30. Hjælper formatering ik hvis windows reinstalleres?
Avatar billede off-line Nybegynder
01. februar 2006 - 01:41 #11
Ikke hvis du laver en ny installation på en syg HD. Hvis du har en HD som er i orden,
så brug den til dit styresystem, så går resten af sig selv. Det er ligemeget, om det
er Ata eller Sata HD.
Avatar billede afflictor Nybegynder
01. februar 2006 - 13:33 #12
Ok jeg prøver at installere mit OS på den anden harddisk. Tak for hjælpen. Håber det virker.
Avatar billede afflictor Nybegynder
01. februar 2006 - 13:33 #13
.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. februar 2006 - 14:22 #14
Håber du er glad for dine point.
Du har 15 åbne spørgsmål, som du kan lukke, og få endnu flere point.