Avatar billede kasperhyllested Nybegynder
31. januar 2006 - 20:45 Der er 2 kommentarer

Dele en printer mellem to computere med hver deres ADSL-forb.

Jeg har et noget specielt setup, som jeg har brug for lidt hjælp med.

I vores hus har vi to internetforbindelser. Hver forbindelse har en router og til disse to routere er der sluttet hver sin computer til.

Derudover har vi en printer, en HP Deksjet 6800. Denne kan tilsluttes computerne både via USB, LAN samt WLAN. Lige nu er den dog kun tilsluttet den ene computer via USB.

Jeg vil gerne kunne bruge printeren på begge maskiner. Findes der en måde, hvorpå jeg kan tilslutte printeren til en netværks-dims (hvilken?), der så kan tilsluttes de to routere. Eller er der en smart løsning, jeg har overset (ud over at lade dem begge udskrive via Wi-Fi)?
Avatar billede j.andreasen Nybegynder
01. februar 2006 - 08:11 #1
køre du med fast ip ??
Hvis ja brug net use
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. februar 2006 - 21:41 #2
Du kan ikke rigtig nogen af delene.

Det er jo to forskellige fysiske netværk du skal "blande sammen". Hvilket et af netværkene skal levere IP adressen? - og hvordan skal det andet netværk printe til den adresse?

Det er lidt som at sige, du har ét komfur og to huse, men ønsker at bruge komfuret i begge huse.

Men det kan da stadig sættes op så det virker.
Din printer har 3 indgangsporte. Du skal blot finde ud af, hvilket netværk der skal bruge hvilken port.
Printeren kan nemlig selv fordele print fra de forskellige porte - så du kan faktisk lade printeren blive siddende på USB på den nuværende PC, og så koble den anden PC´s netværk direkte til printeren på "LAN" porten (formoder du mener et Ethernet stik af RJ45 typen). "LAN" porten skulle nemlig gerne være printerens indbyggede netkort, og så er det blot et spørgsmål om at få det sat op. Det vil du kunne læse om i printerens manual, for hvis ikke du har lidt idéer om det i forvejen, bliver det en større sag at forklare.