Avatar billede dark_dream Nybegynder
31. januar 2006 - 11:30 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Fjernsupport via MSN kan ikke startes?

Hejsa.

Jeg har før i tiden kunne yde fjernsupport via MSN, men efter jeg har brugt denne "kommando", har det ikke virket siden.

"Kommandoen" jeg brugte var denne:
Hvis din Windows MSN Messenger starter op, kan du stoppe den ved at indtaste denne kommando i KØR:

--> RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove <--

- spørgsmålet er så, er dette skyld i at jeg ikke kan yde fjernsupport længere ? - og hvordan får jeg det igen til at virke ?
Avatar billede nva Praktikant
31. januar 2006 - 11:45 #1
Du skal reinstallere windows messenger igen.
Avatar billede nva Praktikant
31. januar 2006 - 11:46 #2
Avatar billede nva Praktikant
31. januar 2006 - 11:48 #3
Den burde vel egentlig stadig kunne installeres fra 'tilføj/fjern programmer' under windows komponenter.
Avatar billede dark_dream Nybegynder
31. januar 2006 - 11:51 #4
Jeg har prøvet at installere Windows Messenger, ligeså tilføjet den igen fra "Tilføj-/fjern programmer", men stadig uden held.
Avatar billede nva Praktikant
31. januar 2006 - 11:54 #5
Har du stoppet messenger servicen? - evt. med dette program http://grc.com/stm/ShootTheMessenger.htm - for den skal være startet.
Avatar billede dark_dream Nybegynder
31. januar 2006 - 12:00 #6
NVA>> Skal programmet installeres  ?
Avatar billede dark_dream Nybegynder
31. januar 2006 - 12:01 #7
Kan se programmet hedder

Shootthemessenger - er det den der skal installeres ?
Avatar billede nva Praktikant
31. januar 2006 - 12:01 #8
Nej det skal bare download og startes - så ser du om servicen er stoppet eller startet. Programmet kan både stoppe og starte servicen efter hvad du ønsker.
Avatar billede nva Praktikant
31. januar 2006 - 12:03 #9
Det er en exe-fil som ikke kræver installation.
Avatar billede dark_dream Nybegynder
31. januar 2006 - 12:15 #10
Jeg får nu at vide, at Messenger Service Is Currently Running, men når der bedes om fjernsupport, eller jeg bede om fjernsupport får jeg at vide at det kræver den nyeste Messenger ?? - jeg har MSN Messenger 7.5 på pc´en ?? - det samme er gældende for vedkommende som beder om fjernsupport!
Avatar billede nva Praktikant
31. januar 2006 - 12:17 #11
Og det er nyeste Msn Messenger der henvises til og ikke nyeste Windows Messenger?
Avatar billede dark_dream Nybegynder
31. januar 2006 - 12:18 #12
Jeg får denne meddelelse:

Fjernsupport sammen med dig, men du skal først opdatere Windows Messenger. Gå til hjemmesiden Windows Messenger for at installere den nyeste version.
Avatar billede nva Praktikant
31. januar 2006 - 12:21 #13
Godt så ligger linket højere oppe i denne tråd. Det er altså Windows Messenger og ikke Msn Messenger der skal opdateres.
Her er en lille vejledning til selve brugen men det kender du jo sikkert. http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=%2Fdirectory%2Fworldwide%2Fda%2Fguides%2Fremote_help_remote_desktop_windows_xp%2Fc01.asp
Avatar billede dark_dream Nybegynder
31. januar 2006 - 12:26 #14
Jeg har prøvet at klikke på linket øverst oppe, og når jeg kommer til siden, og klikker på "Download", kommer jeg videre til siden hvor ServicePack2 ligger .. jeg kan ikke se noget ang. Windows Messenger ??
Avatar billede nva Praktikant
31. januar 2006 - 12:30 #15
Det er fordi Windows Messenger er en del af SP2. Jeg har ikke selv messengeren på denne maskine, men er der ikke mulighed for at finde en funktion til at opdatere - evt. under 'hjælp'
Avatar billede nva Praktikant
31. januar 2006 - 12:31 #16
Avatar billede dark_dream Nybegynder
31. januar 2006 - 12:38 #17
Så virker det!

takker
Avatar billede nva Praktikant
31. januar 2006 - 12:40 #18
Glæder mig :)