Avatar billede sondermark Nybegynder
31. januar 2006 - 08:24 Der er 6 kommentarer

Dokument må ikke slettes

Hej

Er der nogen der har en løsning til følgende.
Jeg opretter et dokument. I dokumentet har jeg en knap "Request approval". Når author'en har trykket på denne knap har han ikke mulighed for at slette dokumentet. Han skal kunnne redigere dokumentet, men ikke slette det.

Mvh
SS
Avatar billede mmmtm Nybegynder
31. januar 2006 - 08:32 #1
Du giver brugerne rettigheder som authors, men uden rettigheder til at slette, i ACL.
Avatar billede sondermark Nybegynder
31. januar 2006 - 08:35 #2
Ja, men de må godt kunne slette dokumentet, indtil de har trykket på knappen "request approval"
Avatar billede cdelicht Nybegynder
31. januar 2006 - 08:35 #3
Sleting af dokumenter styres i databasens scripts: Sub Querydocumentdelete (skal vi slette eller ej) og Sub Postdocumentdelete (hvad skal der ske efter der er slettet)
Prøv noget i stil med følgende:
Sub Querydocumentdelete(Source As Notesuidatabase, Continue As Variant)
    If <RequestApproval, dvs. din test> Then Continue = False
End Sub
Bemærk, at alle markerede dokumenter håndteres under et, dvs. hvis brugeren markerer 2 dokumenter hvor det ene ikke må slettes men det andet må, så slettes ingen af dokumenterne.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
31. januar 2006 - 08:37 #4
Skulle måske lige nævne, at dokumenterne ikke sletes fysisk - de markeres blot med skraldespanden.
Avatar billede sondermark Nybegynder
31. januar 2006 - 08:49 #5
Nu er jeg ikke alt for skrap til script. Jeg synes ikke jeg kan finde Querydocumentdelete???? men alle andre :-)
Avatar billede cdelicht Nybegynder
31. januar 2006 - 10:54 #6
Det er en standard Sub i "Database Script"