Avatar billede spm Nybegynder
30. januar 2006 - 13:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mail server driller med tdc internet

Hej.
Jeg har en server kørende med tilhørende mailserver installeret. jeg kører med postfix og det har virket upåklageligt i laaang tid.
Men så stoppede mine mails med at komme. Ud fra en gammel logfil kan jeg se at den sidste mail ude fra www er kommet ind d. 17 jan.
Jeg ringede til tdc for at høre hvad der var galt, for jeg mistænker deres MX-backup for at være nede. De sagde at der har været lidt problemer med den, men at den atter skulle virke.
Nogen som har nogle andre forslag til hvad der kan være sket?
Kan jeg evt bruge en anden MX-backup i min dns opsætning??
Avatar billede lassebm Nybegynder
01. februar 2006 - 10:57 #1
Umiddelbart tror jeg altså du har fejlen et andet sted !

Du har ikke opdateret nogle pakker eller lign, så nogle af dine conf variabler er "udløbet"/ændret ?

Har du sat relay host i din conf fil ?
Avatar billede spm Nybegynder
03. februar 2006 - 21:19 #2
jeg har fået det på plads efter møje og besvær. De viser sig at TDC under opdateringen har ændret deres ip adr. til deres backup mx. I min dns rettede jeg det til sålededs at den nye Ip stod istedet for adressen og vupti væltede det ind med mails:)

smid et svar hvis du vil have et par points for besvær
Avatar billede lassebm Nybegynder
03. februar 2006 - 22:55 #3
Kanon. Lækkert det spiller igen!
Nej har jo ikke rigtig hjulpet med noget :)
Avatar billede procept Nybegynder
13. februar 2006 - 13:33 #4
Jeg har lige opsat en server (Fedora FC4) med Postfix på en tilsvarrende måde. gratisdns med MX backup. Dns peget på mit webserver, jeg kan sende e-mails fra server, men jeg kan ikke modtage e-mails. Jeg har forsøgt lidt forskellige ændringer og er nu "løbet tør" for ideer. Er der nogen der kan komme med en ide ?
Avatar billede spm Nybegynder
11. juni 2006 - 01:32 #5
lukker