Avatar billede dm0108 Nybegynder
30. januar 2006 - 12:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Tildeling af rettigheder

Jeg vil gerne tildele læse/skrive rettigheder til en mappe i outlooks indbakke til en kollega. Jeg har prøvet at dele mappen men den tager ikke undermapper med, hvilket er meget ærgeligt da der er rigtig mange mapper.
Jeg gav hende rettigheden udgivende redaktør.
Min virksomhed anvender outlook 2003 og exchange 2003.
Vores it-afdeling påstår jeg skal tildele rettighederne på mapperne enkeltvis.
Det kan ikke være rigtigt.

Hvad gør jeg??
Avatar billede mr_eleganza Nybegynder
30. januar 2006 - 14:51 #1
Det nemmeste vil være at gå til Tools (Værktøjer?)=> Options => Det sidste faneblad (Delegates på Engelsk) og der give din kollega adgangs rettigheder.
Avatar billede mile Juniormester
07. februar 2006 - 13:56 #2
Desværre har din It-afdeling helt ret...

MEN....Jeg har hørt at der findes et værktøj der kan pushe rettigheder ned i et mappehieraki, men kender ikke værktøjets navn. Har dog hørt at vores serverfolk HAR anvendt det, omend det ikke er noget de reklamerer med. Normalt er det således at hvis du opretter en undermappe, så arver den, den overliggende mappes rettigheder, men desværre sker det ikke på mapper der er oprettet i forvejen.