Avatar billede freeman111 Nybegynder
28. januar 2006 - 19:37 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Formatere hardisk

Jeg har winXp og vil gerne formatere min harddisk men hvordan??

Har oprettet en startdiskette og den starter op i dos efter at have genstartet computeren... Men jeg kan ikke komme ind på c-drevet...

Hvad kan jeg ellers gøre??

Min com. er fra pakard bell og har som sådan ingen winxp cdrom med, det ligger hele på computeren
Avatar billede boxer Nybegynder
28. januar 2006 - 19:39 #1
Du kan bruge killdisk:
http://killdisk.com/

Men hvorfor vil du formatere? Hvis du ikke har windows påå en cd hvad og hvordan vil du så installere et styresystem bagefter?
Avatar billede screem_brille Novice
28. januar 2006 - 19:41 #2
ja den undrer jeg mig også over, og hvorfor har du ingen CD ?
Avatar billede freeman111 Nybegynder
28. januar 2006 - 19:41 #3
Jeg har gjort det før... Kan dog ikke huske hvad jeg gjorde sidste gang men det virkede...

Kan huske jeg formaterde og derefter spurte den om jeg ville installere winxp
Avatar billede hcma Novice
28. januar 2006 - 19:42 #4
du gør sådan her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
(læs det hele før du går igang)
Avatar billede levithan Nybegynder
28. januar 2006 - 19:43 #5
jeg mener ikke at cder følger med når man køber bestemte pcere fra de store firmaer. Mener en OEM blot følger med pcen den enegang og hvis man vil ha styresystemet skal man købe det eller selv brænde det man har uf fra harddisken
Avatar billede freeman111 Nybegynder
28. januar 2006 - 19:45 #6
jeg mindes at jeg formaterde min com. fra dos, men kan ikke nu...

hvorfor kan man ikke gøre som i gode gamle dage: genstare i dos og skrive "format c:"
Avatar billede screem_brille Novice
28. januar 2006 - 19:45 #7
der skal medfølge en CD ellers er det i strid med MS licens vilkår.
Avatar billede boxer Nybegynder
28. januar 2006 - 19:46 #8
hcma -> uden xp skive?

Hvis du sletter dit c-drev på den måde tvivler jeg på at du kan installere windows igen.

På din PC er der dog et recoverysystem. Du skal muligvis trykke F10 under opstart for at gøre brug af dette. Der kan du nemlig vælge at formatere c drevet og installere windows igen.
Avatar billede screem_brille Novice
28. januar 2006 - 19:49 #9
boxer enig, den går IKKE uden en CD, og ja jeg ville lige prøve det med F10 først ;)
Avatar billede nyside Nybegynder
28. januar 2006 - 19:50 #11
Jamen dog
Alle nye Computere har enten Cd med, ellers også ligger der en installation på harddisken.
Det vil sige at din xp ligger på harddisken men kun som gendannelse's mulighed
hvor den formaterer og gendanner computeren til det stade da du købte den
der ligger garanteret et gendannelses program som du kan starte op
find det !!!
Avatar billede nyside Nybegynder
28. januar 2006 - 19:51 #12
boxer du er hurtigere på tasterne end jeg er
Avatar billede freeman111 Nybegynder
28. januar 2006 - 19:58 #13
shit jeg trykker på smart-restore men den siger missing file.... gad vide om jeg kan geninstallere samrt restore igen?
Avatar billede freeman111 Nybegynder
28. januar 2006 - 19:58 #14
eller hente det fra nettet
Avatar billede screem_brille Novice
28. januar 2006 - 20:00 #15
du kan ikke hente det fra nettet, du kan købe en recovery cd fra PB.
Avatar billede boxer Nybegynder
28. januar 2006 - 20:00 #16
Det er muligt at den kan sende dig nogle recovery cd'er men jeg ved det ikke.
Prøv at kontakte dem:
http://support.packardbell.com/dk/contactus/

nyside -> Jeg skulle lige have de små grå igang :o)
Avatar billede hcma Novice
28. januar 2006 - 20:50 #17
aarrrggghhhh:  ingen medfølgende cd  -  sorry  my mistake
Så må der være en partition på pc'en, som nyside skriver 28/01-2006 19:50:46, hvorpå Installationsrilerne ligger. Den kan så brændes over på CD. Og der står/anbefales det som regel at man gør det. Fremgangsmåde står i manualen.