Avatar billede stiff-meister Nybegynder
27. januar 2006 - 16:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Min pc gider ikke og gå ind i Win XP

Jeg har lige købt en masse udstyr og ville sætte det i mit nye kabinet, jeg installere windows på min nye harddisk som er en seagate baracuda 250Gb S-ata, men inden lige efter at den skulle til at genstarte og installere det sidste af windows, går den ind i cd'en igen for at dele drev eller vælge hvor man ville installere windows... Så nu prøvede jeg og tage stikket ud af mit dvd drev, men så skriver den Boot failure, insert system disk and press enter... nu prøvede jeg og sætte mit gamle bundkort i og min gamle Seagate barecuda 200Gb S-ata i med Win Xp som virker perfekt, men igen skriver den Boot failure insert system disk and press enter... <--- den burde da gå ind i Windows XP ?

Til allersidst prøvede jeg og sætte min helt gamle IDE harddisk til med win XP, nu skriver den ikke boot failure men diskfejl eller noget lignende... Jeg ved at være godt træt af det... Jeg har så hørt at man skal bruge en diskette til at den kan finde S-ata harddisk ( så burde den vel også finde min harddisk med win XP? ) men når der står i enden at man skal trykke F6 får at gå ind i RAID sker der ingen ting, men kan sagtens trykke F2 lige efter, som her ikke vedrøre det her...

Har prøvet med de her bundkort

DFI Lanparty Ultra-D (nyt)
Foxconn Micro ( det gamle )

De er begge til AMD hvis det har en betydning?
Avatar billede stiff-meister Nybegynder
28. januar 2006 - 10:52 #1
det her kommer ingen vejne ;(
Avatar billede msknives Nybegynder
31. januar 2006 - 11:46 #2
På din nye S-ATA harddisk skal du når der siges 3rd party driver... under installationen sætte en diskette med din S-ATA driver, som findes på din cd med bundkortdrivere, ellers må du ind på DFI's hjemmeside og se om du kan downloade en. Når det så er gjort og du har installeret denne driver til S-ATA så lader du Windows kører færdig. Efter installations skal du huske at installere dine bundkort drivere på harddiske og så det øvrige. Boot disk failure... Under installation skal du huske i Bios at sætte Boot start til cd-romdrev efter installation af Windows og øvrig software skal du sætte bootstart tilbage igen.