Avatar billede soltoften Nybegynder
26. januar 2006 - 13:43 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

JPG som block

Jeg skal have indsat et logo på mine Acad tegninger, logoet har jeg som *.jpg - *.bmp - *.gif, men hvis jeg indsætter dette kan Autocad ikke "finde" dette når jeg vil lave en block med dette.
En der nogen løsningen på dette, grunden til jeg vil lave en block er logoet skal ind på mange sider.
Avatar billede dla Praktikant
26. januar 2006 - 13:58 #1
Det kan sagtens lade sig gøre, men når du indsætter en jpg, skal du gøre det sådan:

Åbn billedet i Picture Manager eller hvad som helst andet.
Kopier (Ctrl+C)
Gå over i din tegning, sæt ind (Ctrl+V)

Nu kan du få lov at lave blokke med billedet i.
Avatar billede dla Praktikant
26. januar 2006 - 14:00 #2
Husk også at Imageframe skal være ON: Modify/Object/Image/Frame/ON
Avatar billede soltoften Nybegynder
26. januar 2006 - 14:15 #3
Jeg kan stadig ikke få lov til at vælge billedet som objekt i block funtionen. man kan heller move som med et alm.objekt.
Når jeg indsætter billedet som du skriver kommer der en OLE dialogboks, skal man svare noget specielt her, eller bare tage default.
Avatar billede dla Praktikant
26. januar 2006 - 14:17 #4
Hvilken version af AutoCad har du?
Avatar billede soltoften Nybegynder
26. januar 2006 - 14:23 #5
AutoCad 2002
Avatar billede dla Praktikant
26. januar 2006 - 14:34 #6
Jeg har version 2005, og der virker det fint, og den spørger ikke om noget når jeg bruger copy/paste på den måde. Huskede du at sætte Imageframe til on?
Avatar billede soltoften Nybegynder
26. januar 2006 - 14:40 #7
Ja.
Når du gør det, bliver billedet så ikke til et OLE objekt.
Avatar billede dla Praktikant
26. januar 2006 - 14:59 #8
Nej, det bliver til et Image...
Avatar billede dla Praktikant
26. januar 2006 - 15:00 #9
Hvilket program åbner du billedet i først?
Avatar billede soltoften Nybegynder
26. januar 2006 - 15:07 #10
Microsoft Photo Editor 3.01 (Windows XP)
Avatar billede soltoften Nybegynder
26. januar 2006 - 15:15 #11
Jeg har fundet en anden vej, ved at insert/image/manager og her vælge billedet, så bliver det til et image og dette kan bruges.
Det må være dette vers. 2005 selv finder ud af.
Takker for hjælpen
Avatar billede dla Praktikant
26. januar 2006 - 15:16 #12
Af en eller anden grund kan jeg heller ikke få det til at fungere lige nu... og det sjove ved det er at jeg kunne lige før, inden jeg skrev det første, selv om jeg gør præcis det samme...

Vender tilbage når jeg har fundet ud af det.
Avatar billede dla Praktikant
26. januar 2006 - 15:54 #13
Jeg er ikke sikker på at det fungerer hvis du flytter billedet til en anden sti, prøv lige det. Jeg har erfaring med at hvis man bruger den metode, gemmer den stien, og hvis den ikke passer mere, kan den ikke vise billedet. Også selv om du vælger No path.

Vend tilbage når du har prøvet at flytte billedet.

Tusind tak for pointene, men jeg fortjener dem jo egentlig ikke...
Avatar billede dla Praktikant
26. januar 2006 - 16:28 #14
Hvis ikke din egen metode er skudsikker, så er løsningen her:

Åbn billedet i Paint
Rediger/Marker alt
Rediger/Kopier

Gå over i din tegning
Edit/Paste special
Vælg 'Device Independent Bitmap'

DEN er skudsikker! (Nu gjorde jeg mig lidt mere fortjent til pointene!)
Avatar billede soltoften Nybegynder
26. januar 2006 - 17:49 #15
Tak for din hjælp.
Du havde ny også fortjent pointene første gang, da du gav mig indgangsvinkelen til at prøve de løsning jeg selv fandt.