Avatar billede yesbor Nybegynder
25. januar 2006 - 15:47 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Kan man tilføje til udklipsholder flere gange ?

Jeg har en tilbagevende arbejdsopgave hvor jeg skal bruge (maile) nogle skærmprint. Findes der i Windows XP en funktion (genvejstast) hvor man kan tilføje til udklipsholderen (Ctrl+C eller PrtScn) i flere omgange før man sætter ind (Ctrl+V)?
Avatar billede hcma Novice
25. januar 2006 - 16:09 #1
prøv f.eks. at Åbne Word
gå så op i menuen Vis -> Værktøjslinjer -> sæt flueben ved Udklipsholder
Lad det hele være åbent og prøv st at kopiere flere ting uden du sætter dem ind.
Alle de kopierede ting (nok max 12) lægger sig i udklipsholderen og kan frit vælges.
25. januar 2006 - 16:16 #2
PS: Mht SKÆRMPRINT - se denne util ->
http://www.gadwin.com/printscreen/
Avatar billede gratis Nybegynder
26. januar 2006 - 07:37 #3
"Yankee-Clipper" freeware , http://www.intelexual.com/products/YC3/
Avatar billede yesbor Nybegynder
26. januar 2006 - 08:57 #4
Word-metoden virker så vidt jeg ved kun til at indsætte i Word (og ikke i Notes som jeg har behov for)

De andre forslag til at fange skærm-prints er OK, men de skal stadigvæk indsættes ét ad gangen.

...der er tilsyneladende ingen nem løsning som jeg har overset..:-(

Hvis I vil have point må I kaste et svar..
26. januar 2006 - 10:18 #5
Evt. en lille sjat til mig? Deles med andre/dig selv?
Avatar billede hcma Novice
26. januar 2006 - 12:11 #6
spring over mig  ;o)
Avatar billede gratis Nybegynder
26. januar 2006 - 13:48 #7
ska ikke ha point, men yankee-clipper kan det du efterlyser... her er et screenshot hvor jeg 20 billeder/screenshots liggende i yankee-clipper og hvor det viser de konfigurations mulighedder der er i yankee-clipper. http://img88.imageshack.us/img88/4108/yankeeclipper4cw.jpg
Avatar billede falster Ekspert
26. januar 2006 - 14:52 #8
Eller ArsClip - kan gemme en masse, struktureret. Også gratis:

http://www.joejoesoft.com/
Avatar billede yesbor Nybegynder
27. januar 2006 - 10:49 #9
Muligvis er er jeg ikke så kvik....men jeg kan altså ikke i yankeeclipper finde en metoder der indsætter alle/flere udklip på én gang. "Shoot" indsætter kun det valgte billede...

Jeg har i stedet forsøgt mig med Acrobat, hvor jeg kan tilføje den aktuelle side indholdet til en pdf-fil, som efterfølgende kan e-mailes. Det ligner en løsning jeg kan bruge.