Avatar billede ambolt117 Nybegynder
25. januar 2006 - 11:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

GPO - Kopiere genvej til samtlige brugeres skrivebord

Hej - jeg har en 2000 Server og et antal klienter (XP Pro).

Jeg har et program installeret på serveren som klienterne så bruger via en genvej på deres skrivebord.

Hvordan kopierer jeg denne genvej ud på alle domænebrugeres skriveborde via group policies (sådan at jeg ikke skal rundt til hver enkelt PC og ligge den ind i "all users")  ???

Forestiller mig at have den liggende i
\\kursusserver\SYSVOL\KURSUS2003\scripts
og så kopiere derfra...

:-) Christian
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2006 - 02:05 #1
personligt ville jeg bare kopiere scriptet eller en genvej til scriptet, med et logon script, enten via eksisterende, eller nyt, evt hvis du vil bruge gpo, lav et script der laver kopieringen, og prop det i en gpo som logon script. vupti all done ;)
Avatar billede ambolt117 Nybegynder
19. februar 2006 - 23:49 #2
Jeg bruger kix. Nogen konkrete forslag (kix eller via gpo) til dette script - kode altså?

:-) Ambolt
Avatar billede ambolt117 Nybegynder
03. august 2006 - 10:40 #3
Her er løsningen:

COPY "SE.exe.lnk" "C:\Documents and Settings\All Users\Skrivebord\"