Avatar billede eva Nybegynder
24. januar 2006 - 10:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

åben msg fil

Jeg har fået tilsendt en recording1.msg fil med en indtalt besked fra en kollega. Hvordan får jeg den åbnet, så jeg kan aflytte beskeden.

På min kollegas pc figurer den som en note og vi kan aflytte den uden problemer. Han kan også sende den til sig selv som vedhæftet fil(gemt ud på skrivebord og derefter vedhæftet) og aflytte den men sendes den til mig sker der ikke en dyt
Avatar billede x-ile Nybegynder
24. januar 2006 - 10:54 #1
*.msg filer kan åbnes af bl.a. Outlook og Outlook Express og en del andre email-klienter.
Den lyd din kolega forsøger at sende til dig ligger som en vedhæftet fil går jeg ud fra? (Hivlken email klient bruger du?)
Idet du forsøger at åbne "recording1.msg" hvad sker der så?
- Hvis det er fordi din maskine ikke ved hvilket program den skal benytte til denne filtype skal du under filens egenskaber specificere hvilket program den skal benytte.

Hvis du stadig har problemer med det så kan du sende filen til mig, så skal jeg få fat i den lyd fil der er med og give dig. Dette er dog ikke nogen langsigtet løsning ;)

Håber det lykkes..

/x-ile
Avatar billede eva Nybegynder
24. januar 2006 - 13:41 #2
Når jeg vil åbne kommer der en tom meddelelse med emne: recording1.msg
Af info fåes yderligere: To view/edit your notes, se Notes section af the ReadCe file, located on the ActiveSyns CD.
Min kollega har prøvet at installere AtctiveSyns CD på min pc, men jeg har ikke nogen Ipaq så det hjælper ikke en dyt. Vi ville bare gerne kunne bruge hans Ipaq som "diktafon" hvor han kunne sende mig indtalte beskeder.
Avatar billede x-ile Nybegynder
25. januar 2006 - 09:28 #3
Hmm, det virker besynderligt.
En ting du kan tjekke for at se om lyd filen overhovedet er kommet med er størelsen på den besked han har, og den du har, disse skulle logisk nok være lige store.

Det lyder for mig som om at problemet er hos ham, han skal sørge for at han vedhæfter lydfilen på en anden måde end den nuværende.

En anden fejlsøgnings metode er at åbne .msg filen i notepad, da msg formatet er et tekst format vil du kunne se mere detaljerede oplysninger om mailen, og deraf måske udlede noget.

Vil gerne tage et kig på problemet hvis det er.
Da jeg ikke kender reglerne for oplysning af email, så benyt servicen www.yousendit.com og skriv linket til filen her, så vil jeg tage et kig på det.

/x-ile
Avatar billede eva Nybegynder
17. februar 2006 - 07:42 #4
Tak for svaret. Efter formatering af begge maskine har vi fået det til at virke