Avatar billede renekoemler Nybegynder
21. januar 2006 - 23:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Virtuelle domæner på Domino 6

Hej Liste,

jeg vil på min nye Domino 6 oprette virtuele domæner, for at test funktionaliteten oprettede jeg to dokumenter under html folderen

koemler.html og koemler-consult.html

jeg oprettede to web site dokumenter der pegede på hhv.

koemler.dk der pegede på koemler.html og koemler-consult.dk der pegede på koemler-consult.html der begge ligger i roden på html-biblioteket.

so far so good - når jeg kaldte dem udefra kom de fint op i browseren som de skulle.

nu er web-sites med et dokument ikke så sjove - så jeg lavede en side2.html og med en a href i det ene af dokumenter ville jeg kalde side2.html - det vil Domino ikke tillade.

jeg har også prøvet at lave to foldere under /html/ til hver af de virtuelle sites - jeg kan kun kalde det første dokument...

Default Mapping Rules
Home URL:    /koemler/
HTML directory:    domino\html
Icon directory:    domino\icons
Icon URL path:    /icons
CGI directory:    domino\cgi-bin
CGI URL path:    /cgi-bin
Java applet directory:    domino\java
Java URL path:    /domjava

gode råd modtages gerne.

Skal lige oplyse at hvis domænerne kaldes nu vil i få dem fint op de ligger nemlig stadig også på min Domino 5 der pt. er produktionsserver
Avatar billede jogii Nybegynder
24. januar 2006 - 22:58 #1
Jeg er ikke helt med på hvor problemet ligger. Er det ikke mest et spørgsmål om at lave de rigtige relative referencer i dine links? Altså et spørgsmål "om og hvor" du sætter en skråstreg?
Avatar billede renekoemler Nybegynder
25. januar 2006 - 07:37 #2
Ved godt det ikke var så godt skrevet prøve lige igen.

Jeg kan godt i mit Web Site Configuration Document sætte den rigtige sti op således at et browser kald på port 80 til Dominoen viser den i dokumentet indtastede side ("start dokumentet").

Hvis jeg så fra "start dokumentet" lave en <a href> til et andet dokument der ligger i samme rod, får jeg en document not found fejl i browseren.

Jeg har altså et "index.html" hvor i der <a href>'s til "side2.html" og denne anden side kan ikke vises.

I web config doc:
Home URL: /koemler/index.html
HTML directory: domino\html

Fysiskplacering:

data\domino\html\koemler

Håber det gav et klarere billede.

Jeg kan desværre ikke prøve noget nyt før om et par dage - skal passe mit arbejde ;-)

/rene
Avatar billede jogii Nybegynder
26. januar 2006 - 09:17 #3
Hvilket web-konfig doc er det du har angivet, et globalt et eller et for koemler?

Jeg synes du skulle sætte HTML directory til domino\html\koemler
Avatar billede renekoemler Nybegynder
26. januar 2006 - 10:15 #4
web-konfig er for koemler og der er også et par andre stykker for mine øvrige domæner. naturligsvi har du ret i html-directory'et skal ændres - jeg må vist have sovet - eller også er det mangel på sov der har sløret hjernen - tester det når jeg får mulighed for det - smid et svar for points

/rene
Avatar billede jogii Nybegynder
26. januar 2006 - 10:19 #5
lad os nu se om det virker først :-)
Avatar billede renekoemler Nybegynder
26. januar 2006 - 10:23 #6
ok - men så må du have lidt tålmodighed for det tidligst prøvet i weekenden
Avatar billede jogii Nybegynder
26. januar 2006 - 10:25 #7
gad vide om man kan få renter på point :-? God arbejdslyst
Avatar billede renekoemler Nybegynder
31. januar 2006 - 17:32 #8
Hej Igen,

Nu ser det ud til at virker - det hjalp at starte helt forfra. Så nu kan jeg tilgå både koemler.dk, www.koemler.dk og koemler-consult.dk, www.koemler-consult.dk, der ligger i hvert sit bibliotek under html ... så jeg har nok fået kludret i det i den forgående opsætning. Man skal bare huske at genstarte http tasket når man har rettet i et web site dokument - det kan være jeg ikke har gjort det tidligere -- så du har fortjent dine point :-)

Jeg har desværre ikke lige tid til at flytte website fra R5 til R6 i dag så jeg må skifte til den gamle R5 løsning for at det virker som det plejer når man tilgår ......
Avatar billede jogii Nybegynder
04. februar 2006 - 11:11 #9
Det er heller ikke helt nemt at gennemskue. Men når man har set lyset, så er det meget fleksibelt bygget op.