Avatar billede kefir1985 Nybegynder
21. januar 2006 - 15:53 Der er 8 kommentarer

windows XP 64bit

hey alle sammen

Jeg har en AMD 3800+ x2 CPU og har bare alm. 32bit windows. og overvejer om jeg skal indstalere 64 bit windows da jeg måske kunne få lidt mere ud af det.

men mit spørgsmål er så fordi en af mine venner siger man ikke kan bruge 32bit programmer i 64bit windows. kan det virkelig passe.??? for hvis det er sådan gider jeg da ikke indstalere 64bit windows da jeg så ikke kan bruge alle de fantastiske programmer jeg har nu.

Så kan det passe?
Avatar billede levithan Nybegynder
21. januar 2006 - 15:58 #1
du får i hvert fald ikke udnyttet 64 bit kernen med 32 bit programmer. Jeg ved ikke, om de ikke kan køre. Hvis de kan, så er det altså kun windows, der kører hurtigere
Avatar billede levithan Nybegynder
21. januar 2006 - 16:04 #2
tilføjelse. eller UPDATE.

32 bit software kan køre på en 64-bit maskine, men ikke så hurtigt som en ren 32 bit maskine kan. derudover skal man også til at lede efter 64bit driveres til din hardware hvilke ikke er så let endnu. det er ret nyt det 64bit, så med mindre du har specifikt 64-bit softtware er der vist ingen grund til at installere 64 bit windows

Du kan læse mere her
http://answers.google.com/answers/threadview?id=514147
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. januar 2006 - 16:14 #3
prøv at kigge her:
http://www.eksperten.dk/spm/664972
det er en større diskussion om win  64 bit
Avatar billede kefir1985 Nybegynder
21. januar 2006 - 16:32 #4
oki jamen det gør mig ikke noget de 32bit programmer kun køre det.. men hvis den slet ikke kunne køre dem gad jeg nemlig ikke.. så vil jeg da prøve
Avatar billede luther Nybegynder
21. januar 2006 - 23:58 #5
Du får ikke noget ud at køre 64bit hvis dine progammer ikke understøtter 64bit. Så hvis du ikke har et specifikt program som køre 64bit er det spild af din gode tid at installere 64bit versionen af XP. Som Levithan også skriver skal du også evt. ud og  finde drivere til div. hardware.
Avatar billede kefir1985 Nybegynder
22. januar 2006 - 04:18 #6
ja men sådan som det er nu får jeg da overhovede ikke noget ud af de 64bit.. men hvis bare kan finde halvdelen af de programmer jeg bruger nu i 64 bit har det da ikke  være spildt.. og så gamer jeg også en del. der er nogle af spillende der understøtter 64bit så vidt jeg ved. så der ville jeg jo få noget ud af det?? kan det passe man ikke kan få en dansk udgave af det??
Avatar billede levithan Nybegynder
22. januar 2006 - 08:37 #7
Det lader umiddelbart kun til at den er på engelsk.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. januar 2006 - 10:14 #8
den findes kun på engelsk.
Det vil tage lang tid før der kommer en dansk version.