Avatar billede zaar Nybegynder
19. januar 2006 - 13:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Redirect af mail

Hejsa eksperter!
Jeg har et lille problem med den service der hedder redirect.
Når jeg som klient via outlook definerer reglen redirect, hvor jeg beder systemet om at mail der ankommer med mit navn i til eller cc, bliver mailen ikke redirectet. Der sker kort sagt ingen ting.

Jeg har adgang til et andet system, hvor jeg også har en outlook klient der sender og modtager via exchange, her virker det fint med samme opsætning i outlook, så umiddelbart, må det være en fejl på den ene af systemerne, men hvor jeg skal starte med at fejlsøge, aner jeg ikke.

Nogen forslag?
Avatar billede mik Nybegynder
19. januar 2006 - 14:03 #1
Prøv at kontakte din Exchange administrator. Han/hun har muligvis slået det fra på exchangeserveren.
Avatar billede zaar Nybegynder
19. januar 2006 - 14:13 #2
Jeps, men nu ligger landet sådan, at det er mig.
Så hvis jeg kunne få en lille guide til, hvordan jeg finder frem til denne service og aktiverer den, så ville jeg være glad!
Avatar billede mik Nybegynder
19. januar 2006 - 14:25 #3
Okay. Du starter Exchange Systemmanageren. Under Glabal Settings -> Internet Message Format -> Højreklik på "Default" (Ses i højre vindue) og vælg Properties.
Vælg 3. faneblad "Advance" og mærk "Allow automatic forward"

Håber det hjælper.
Avatar billede zaar Nybegynder
19. januar 2006 - 14:44 #4
Ok, det har jeg så aktiveret nu.
Redirect virker dog stadig ikke. Er der en service evt. der skal genstartes for at ændringerne træder i kraft?
Avatar billede mik Nybegynder
19. januar 2006 - 14:49 #5
Nej, det skulle der ikke være, prøv at vent lidt og se om det virker....nogen gange tager det op til 15 min inden en ændring træder ikraft....
Avatar billede zaar Nybegynder
19. januar 2006 - 15:16 #6
hmn..
Har nu ventet i ca 30min og ved afsendelse af mail til den konto der er lavet redirect regel på, sker der stadig intet. Mail kommer ihverttilfælde aldrig frem til modtager adressen.

Funktion jeg har enabled, hedder jo også "Allow automatic forward", dækker dette også funktion redirect?
Avatar billede zaar Nybegynder
20. januar 2006 - 13:11 #7
Ok, efter en hel nat hvor den har stået stille med indstillings ændringerne aktive, har den nu tilsyneladende langt om længe opdateret ændringerne.

Redirect er nu en funktion brugerne kan anvende.

Så hvis du vil smide mig et svar, kvitterer jeg med nogle points!
Avatar billede mik Nybegynder
21. januar 2006 - 06:26 #8
Man skal have meget tålmodelighed med Exchange :-) Godt det kører for dig...