Avatar billede moore Nybegynder
19. januar 2006 - 11:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ang. db problem

Hej

Har fundet ud af, at min kalender har en mærkelig fejl.
Når jeg tilføjer en dato f.eks. i september (03-09-06), så vender Access datoen om. Så der kommer til at stå (09-03-06)dvs. 9 Marts.
Det er jo ikke så fedt.

Feltet Dato = dato og klokkeslet (felt)

Håber en kan hjælpe mig med at finde fejlen.
Avatar billede jansangill Nybegynder
19. januar 2006 - 11:10 #1
Ved ikke om det ville hjælpe, men når jeg tilføjer datoer i dato og klokkeslet (felt), så går jeg ned i standardværdi og skriver: =date()+time()...

dette har jeg aldrig fåt fejl med, måske det vile hjælpe.
Avatar billede jansangill Nybegynder
19. januar 2006 - 11:11 #2
minus....

kun =date()+time()
Avatar billede moore Nybegynder
19. januar 2006 - 11:15 #3
vil lige give det en prøve.
Men tror jeg har fundet fejlen.
Har prøvet at ændre "dato klokkeslet" feltet til et tekstfelt
Avatar billede moore Nybegynder
19. januar 2006 - 11:21 #4
Ja.. jeg har lavet feltet om til et tekstfelt.. nu virker det.. lukker spørgsmålet..
Avatar billede jwulff Nybegynder
19. januar 2006 - 12:37 #5
MS Access kører har engelske standarder med dato, derfor den har det format. Det man kan gøre er at vende datoen i selve asp'en. Fx. formatDate(date, "dd.MM.yyyy");
Avatar billede eculeus Nybegynder
19. januar 2006 - 14:24 #6
Du kan bare tilføje <%SetLocale("da")%> til toppen af din kode