Avatar billede baldie Nybegynder
18. januar 2006 - 19:20 Der er 6 kommentarer

Excel data import/eksport fra C++

1. Er det muligt at importere data fra en excel fil til C++ (Builder 5). Det drejer sig om at læse i ét excel felt fx. A1.

2. Er det muligt at skrive fra C++ til en excel fil, hvor dataerne sorteres i kolonner.

Det drejer sig i begge tilfælde om dynamiske dataer der opdateres hvert minut.

Når det drejer sig om en alm. .txt fil er det jo meget nemt:)

På forhånd mange tak
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2006 - 19:50 #1
ja

jeg mener at der findes specielle API'er til Excel

men eller kan man også læse fra og skrive til Excel via ODBC
Avatar billede baldie Nybegynder
19. januar 2006 - 13:50 #2
Hej Arne,
jeg har fundet et tidligere spørgsmål af samme art, hente data fra Excel, som du har besvaret med en tilhørende kode: http://www.eksperten.dk/spm/647242.
Du skriver her at man skal linke med odbc32.lib, som så vidt jeg forstår opsættes i Project-options-linker.
Det er så her jeg går i stå. Burde det være så simpelt så man bare markerer noget med "flueben", for så tror jeg der mangler noget her hos mig.
Det skal lige siges, at jeg aldrig har brugt ODBC tidligere, og endnu ikke er mester i c++ programering.

Her desuden fundet et andet af dine programmer hvor du henter et logo fra nettet: http://www.eksperten.dk/spm/528262 (kører perfekt).
Er det muligt at ændre dette så man henter andet data fx. AAPL´s aktiekurs fra http://finance.yahoo.com/q?s=aapl.
Ved godt jeg har udvidet spøgsmålet, og er meget villig til at hæve pointgivningen til x2.

Tak for supporten
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2006 - 14:41 #3
nu command line builder jeg - jeg kender ikke BCB 5, men normalt skal man selv
ind og skrive navnet paa lib - brugervenligt ? nej - C++ !  :-)

hvis linket ikke kraever login/cookies saa kan den kode kode hente hvad som helst
grafik, HTML etc. - data er bare bytes

hvis du henter HTML og skal hente data ud af dette saa skal du parse eller
ihvertfald soege i HTML, hvilket ikke er helt nemt men kan goeres
Avatar billede baldie Nybegynder
04. marts 2006 - 22:10 #4
Hej Arne, tak for indsatsen, og undskyld jeg ikke vendte tilbage noget før - har været på hospitalet.
Avatar billede baldie Nybegynder
05. marts 2006 - 00:38 #5
Jeg er gået over til at benytte Java, men er villig til at gi dig pointene - ved bare ikke lige hvordan jeg gør det......
Avatar billede arne_v Ekspert
05. marts 2006 - 00:42 #6
jeg har vist ikke fortjent point her

saa tag dem selv