Avatar billede amd Nybegynder
18. januar 2006 - 17:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Projektor i netto?

Hey tøser..
Er den her projektor OK? nogen, som ved det?
http://www.netto.dk/internet/nettodk/catalogue/catalogue.nsf/cd662d3aed59e6e241256be50037d291/4283c14ca3f56c28c12570f30029d2c6/Body/0.84?OpenElement&FieldElemFormat=jpg

Og er der TV tuner i? Og hvordan med blæserstøj?
Avatar billede frederik_58 Nybegynder
18. januar 2006 - 17:21 #1
Det kommer an på hvor meget du ser film og hvor meget du spiller.. 800/600 det er sådan okay... Men kun 2000 timer og hvis du så ska se f.eks King Kong den varer 3 en halv time så er 2000 timer ikke så meget og heller ikke hvis du skal spille meget på den
Avatar billede amd Nybegynder
18. januar 2006 - 17:25 #2
Hmm nae.. der står så på kelkoo at den kan køre 1280X1024 ved SXGA, hva det så end vil sige.?
Er der mulighed for at se TV på den?
Avatar billede krusell Nybegynder
18. januar 2006 - 18:08 #3
Om den er ok? Ja, i et mørkelagt rum, tror jeg man kan få en fin oplevelse ud af den. Så længe man ikke har alt for store forventninger til den.

Om den er god? Nej... Jeg vil endda gå så langt, som at kalde den for dårlig. Også selvom jeg lige har sagt, at den er "ok".

Jeg har ikke selv set den i aktion, så det er ikke fakta jeg kommer med her. Men bare hvad jeg tror om den.
Det er en LCD-projector, med en opløsning på 800x600 og forholdsvis høj lysstyrke. Altså en data-projektor. Ikke designet til film, men til powerpoint præsentationer. Derfor kan den godt bruges til film. Men er ikke optimal.

At den kan køre 1280x1024 betyder bare, at du kan sætte en computer til med den opløsning og den så kan vise det. Ikke at den rent faktisk selv har en opløsning på 1280x1024.
Så vidt jeg kan se, kan den dog kun vise op til 1024x768.

Du kan læse ldit mere om det her: http://www.wedgwood-group.com/hitachi_cp_rs55_multimedia_projector.htm

Nej, der er ikke tv-tuner i. Så hvis du vil se tv over den, skal du have en ekstern tv-tuner ved siden af. De kan dog fåes helt ned til 3-400 kr for de billigste. En alm. video burde også kunne bruges dog.

At den har 2000 timer er udemærket, hvis den bare er til film. Så vil den holde flere år. Hvis du skal se fjernsyn, er det ikke så meget. Og til de fleste projektorer i den prisklasse, kan det ikke betale sig at købe nye pærer til når de er udbrændte.

Hvis du/man ikke gider at bruge så meget tid på at undersøge, hvad der findes derude af projektorer til film i den prisklasse, men bare vil have et eller andet, kan den godt bruges.
Ellers tror jeg man kan finde nogle DLP-projektorer, til omkring samme pris, der vil være meget bedre egnet til film.
Avatar billede amd Nybegynder
18. januar 2006 - 18:29 #4
Hold da op, var da et svar man kunne bruge til noget :-)
Det vil primært være til film / TV.. Vil undersøge det med DLP projektorer så :)
Vil du ikk have nogle points ?
Avatar billede dkhansen Nybegynder
18. januar 2006 - 20:44 #5
hej
hold dig lang væk fra den - spild af peng- jeg har haft en og den mindst smule lys i rummet ødelægger billede oplevelsen.
for det ande var min pære færdig efter ca 1500 timer, og garentien (med meget små bokstaver) gælder kun inden for de første 350 timer på pæren, og en ny kostede mig næsten 4000 kr ( det 4 år siden kan være priserne har skubbet sig siden ?)
i øvrigt skal man være opmærksom på at uanset hva der blir skrevet , så er den ikke lydløs, der er meget varme i sådan en maskine og derfor også en kraftig blæser, og sådan er det jo-s-
mit råd til dig er glem den og smid pengen + lidt extra efter en stor plasma skærm- det har jeg gjordt og aldrig fortrudt det et min.
held og lykke med dit valg-
Avatar billede krusell Nybegynder
19. januar 2006 - 02:22 #6
Man kan nok ikke finde en DLP projektor helt nede i den prisklasse som den i netto, men jeg har fundet 2 billige og anbefalede modeller.

http://www.projektor-ag.dk/infocus_sp4805.html  Den der hedder infocus 4805.

Eller den her, der er ret billig, så vidt jeg kan se:

http://www.pixmania.com/dk/dk/92920/art/benq/videoprojektor_pe5120.html?srcid=88

Jeg har ikke personligt prøvet nogen af dem, men de er højt anbefalede i den billige ende, af denne her side http://www.projectorcentral.com , som jeg selv brugte, da jeg skulle have en projektor.
Hvis du vil have dem billigere, eller andre modeller, må du selv kigge lidt rundt ;)
Ellers kan man godt købe dem brugt, så længe man får lov til at se den i aktion først. Der tager man bare en stor chance med pære-levetiden. Man kan dog altid checke, hvor lang tid den har kørt.

Men ihvertfald, gør som dkhansen siger og hold dig fra den fra netto. Den er åbenbart ikke engang lidt værd, som jeg ellers først troede.
Jeg ville personligt ikke købe et plasma. Men det er op til dig. Du kan få et godt 60-80" billede, for langt under den pris, et bare nogenlunde plasma/lcd fjernsyn koster.

Bare husk, at ligegyldigt hvilken projektor du køber, skal du være istand til at mørkelægge lokalet. Nogle er bedre til at håndtere lidt lys, men alle er absolut bedst jo mørkere det er. Hvis du slet ikke har mulighed for at mørklægge, vil et plasma nok værre bedre, omend dyrere.

Og jo, må hellere lægge det som et svar.