Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2006 - 15:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

komponent søges

Hejsa

Jeg sidder med et problem, som jeg gerne vil løse...
Jeg vil gerne lave en side hvor man fx. kan uploade et Word-dokument og så skal serveren lave dette om til en pdf-fil...
Findes der ikke komponenter som kan lave fx. et word-dokument om til en pdf-fil?
Det ville være fantastisk hvis man kunne få en komponent som både kan lave en publisher-fil og en word-fil om til pdf...

Er der nogen som har nogle gode råd til hvordan jeg lige knækker den?
- Eller kan det slet ikke lade sig gøre?

\Dan
Avatar billede eculeus Nybegynder
19. januar 2006 - 00:42 #1
Jeg har googlet lidt på det og det ser ud til at det bedste du kan få er ren tekst til pdf.. og det koster kroner. For at gå fra word til pdf skulle man vel have en slags PDF-printer direkte på serveren.. det kan da godt være det er muligt. Jeg ville rent ud sagt forsøge at finde på noget andet
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2006 - 01:23 #2
OK! Har du (eller andre) så en god idé til hvad dette skulle være? Sagen er den at jeg gerne vil lave et sted på min hjemmeside hvor en række administratorer kan uploade fx. word-dokumenter og så videre og så skal de udgives på siden... Dette er som sådan ikke noget problem. Problemet opstår når andre skal læse disse dokumenter. For så er det jo ikke sikkert at brugeren lige har word på sin computer... Og endnu værre går det hvis det var en publisher-fil vi talte om... Så kan man sige at hvis man kunne lave det hele til pdf så ville dette løse det, da man (efter min mening) godt kan forvente at alle har en pdf-reader...

- Men er der nogen som har en anden løsning?

\Dan
Avatar billede eculeus Nybegynder
19. januar 2006 - 03:09 #3
Du kunne få dine administratorer til at bruge en gratis pdf-printer så som PDF-Creator. Angående publisher-filer ved jeg at der ikke er noget at gøre.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2006 - 19:08 #4
hmm... Nej jeg kan desværre ikke få mine 30 admins til at ændre mening, og det ville nu engang også være smartest hvis det kunne lade sig gøre det her...

- HEHE! Det var måske her man skulle prøve at lave sin første komponent...

Men, nå eculeus, smider du ikke lige et svar hvis du vil have point?

\Dan
Avatar billede eculeus Nybegynder
23. januar 2006 - 21:38 #5
Du må gerne beholde dine point.. Jeg var jo ikke til den store hjælp. Held og lykke med komponentet
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2006 - 22:36 #6
hehe...

Mange tak!

\Dan