Avatar billede sbahn Nybegynder
18. januar 2006 - 13:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

mysqli uden password

Hej,

Jeg vil gerne connecte uden at benytte password, men

@ $db = new mysqli('localhost', $user,, $db);

giver en parse error i den pågældende linie. Det drejer sig om en midlertidig placering på Tripod, og ifølge deres hjælp, gælder

"Der gælder følgende, hvis du kræver parametre:

databasevært: localhost
adgangslogon for database: dit Tripod-id
adgangskode til database: lad denne parameter være tom
databasenavn: id_uk_db
Du kræver ingen adgangskode for at oprette forbindelse til din database. Tripod udfører alligevel alle de påkrævede kontroller for at sikre, at dine data er sikre."
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. januar 2006 - 13:06 #1
Sæt en tom streng ind:

@ $db = new mysqli('localhost', $user,'', $db);
Avatar billede sbahn Nybegynder
18. januar 2006 - 13:52 #2
Mange tak. Det virker tilsyneladende perfekt. I hvert fald er parsefejlen forsvundet. Læg gerne et svar.

Men tripod er ikke til at blive klog på. Selvom der ikke kommer nogen fejlmeddelelser, bliver udtrækkende fra mysql ikke foretaget.
Er der nogen, som har erfaring med dette, eller som kan anbefale en anden gratis service, hvor jeg kan teste mit projekt online.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. januar 2006 - 14:02 #3
Jeg samler slet ikke på point, tak.

Husk at spørge om det går godt, hver gang. F.eks.

  $result=mysqli_query($link,"SELECT ...") or die(mysqli_error($link));

Se også http://dk.php.net/manual/en/function.mysqli-error.php  for andre måder.
Avatar billede sbahn Nybegynder
25. januar 2006 - 11:53 #4
lukker