Avatar billede marie14 Nybegynder
17. januar 2006 - 13:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Automail på opdateringer

Jeg vil gerne have at folk får en automail når nogle af mine websider bliver opdateret. Er der nogen der har nogle gode ideer eller links?
Avatar billede ffsoft Praktikant
17. januar 2006 - 14:06 #1
Hvad mener du med opdatering?? 1) At der kommer nye data på siderne,
så er der en hændelse som du kan bruge til at starte en mailer med,
eller mener du 2) når siderne bliver opdateret designmæssigt.
Så er det håndarbejde. Hvilken mailer har du adgang til??
Avatar billede marie14 Nybegynder
17. januar 2006 - 14:10 #2
1) At der kommer nye data på siderne,
så er der en hændelse som jeg kan bruge til at starte en mailer med.

Jeg har lavet øvrige automails med CDONTS.
Avatar billede ffsoft Praktikant
17. januar 2006 - 18:11 #3
Jeg har lavet en funktion med CDONT der ser sådan ud:

Function SendPost(Modtager,Afsender,Overskrift,Body)
Dim strAfsender
Set CDONTSMail = CreateObject("CDONTS.NewMail")

CDONTSMail.From = Afsender
CDONTSMail.To = Modtager
CDONTSMail.Subject = Overskrift
CDONTSMail.BodyFormat = 0 '(0=HTML 1=Plain text)
CDONTSMail.MailFormat = 0 '(0=MIME 1=Plain text)
CDONTSMail.Importance = 1
CDONTSMail.Body = Body
CDONTSMail.Send
set CDONTSMail = nothing
end function

Den lægger jeg som en fil der hedder funktioner.asp
og laver dette include: <!--#include file="funktioner.asp" -->

Så kan jeg kalde funktionen sådan:

call SendPost(strEMail,strAfsender,strOverskrift,strBesked)

Fidusen er at du kan bruge funktionen fra hvilken side du vil
og hvis du skal rette i CDONT parametre er det kun et sted der
skal rettes.

Jeg går ud fra at du har noget kode til at opdatere siderne med.

- Læs mere om asp og databaser her -
            www.ffsoft.dk
Avatar billede marie14 Nybegynder
18. januar 2006 - 18:31 #4
Det ser lovende ud. Jeg skal lige afprøve det og vender tilbage. :-)
Avatar billede marie14 Nybegynder
25. januar 2006 - 10:07 #5
Men, nej...Jeg har ikke noget kode til, at opdatere siden med.
Avatar billede ffsoft Praktikant
25. januar 2006 - 10:40 #6
Hvordan lægger du nye data på siderne. Når du stiller spørgsmålet
her er det fordi du har en underliggende database. Hvordan tilføjer
du data i den ?? Jeg går ud fra at arbejdsgangen er at du tilføjer
data i databasen som så bliver vist automatisk på siderne ??
Avatar billede marie14 Nybegynder
25. januar 2006 - 15:20 #7
Det fungerer ved, at jeg selv går ind opdaterer links på siderne.
Avatar billede ffsoft Praktikant
25. januar 2006 - 16:09 #8
Så er løsningen at lave en side hvor der en submit knap.
Når du klikker på den skal funktionen sendpost aktiveres.
Når du ikke har en database hvor kommer så alle email adresserne
fra ??
Avatar billede marie14 Nybegynder
31. januar 2006 - 10:55 #9
Hej igen
Jeg har været syg i en periode, derfor først nu.
Jo, selvfølgelig skal modtagerne af automailen i en database.
Avatar billede ffsoft Praktikant
31. januar 2006 - 11:28 #10
Velkommen tilbage, så har du et stykke vej endnu. Har du allerede en udbyder, ellers
skal du finde ud af hvilken udbyder du vil bruge og så finde ud af hvilken database tilbydes og hvilket mail program tilbydes.
Du skal lave en tabel i databasen til modtagere og evt gruppere dem. Så kan du lave
en side der trækker data (adresselisten) ud af datababasen og sender en mail til hver enkelt. Hvis det ikke er ret mange adresser kan du osse klare det med en simpel tekstfil.
Avatar billede marie14 Nybegynder
31. januar 2006 - 11:32 #11
Det er svært, at sige på forhånd hvor mange det er, da folk selv skal melde sig til den service, men måske 30? Jeg skal bruge access.