Avatar billede militz Nybegynder
17. januar 2006 - 11:50 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Køb af bærbar computer.

Hej Eksperter.

Jeg overvejer at købe en bærbar computer. Jeg har i forvejen min stationære computer, som bruges til spil og øvrige gængse funktioner, herunder videoredigering.

Mit spørgsmål er, om fælgende to muligheder, med jeres viden, vil være gode/acceptable køb?

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=171099

eller

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=171097

Jeg skal bruge den bærbare til at se film, høre musik, være på nettet, office-programmer og videoredigering. Jeg skal altså ikke bruge den som en decideret spillemaskine.

Er der nogen af jer, som har erfaring og kendskab til mærket DCS?
Avatar billede huset Praktikant
17. januar 2006 - 11:52 #1
Se film og video redigering er to store strømslugnings faktore som du skal tænke på!

Begge maskiner er bygget op omkring Centrino teknologien hvilket giver dig optimalt strømbalance. Kender ikke producenten, men begge er ideel til dig formål
Avatar billede huset Praktikant
17. januar 2006 - 11:53 #2
PS. Glem at spille på de to maskiner. Det er VGA delen ikke kraftig nok til
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
17. januar 2006 - 11:54 #3
Den eneste forskel jeg lige udmidlebart kan se, er at High End'en har flere RAM og en DVD-brænder. Nok til at jeg ville være den frem for den anden. Selve mærket DCS kender jeg ikke noget til. Har den delt RAM mellem grafikkort og system, for jeg ville vælge en som ikke har delt RAM. Prøver lige at finde ud af det.
Avatar billede huset Praktikant
17. januar 2006 - 11:55 #4
"Den eneste forskel jeg lige udmidlebart kan se, er at High End'en har flere RAM"

Du skal ikke bruge RAM til filmvisning, men mange RAM er rart ved redigering.

Læs evt mere på min hjemmeside www.laptopworld.dk
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
17. januar 2006 - 11:56 #5
Okay den dyre har også en lidt større harddisk
Avatar billede huset Praktikant
17. januar 2006 - 11:56 #6
Her er shared og dedikeret grafikkort forklaret http://laptopworld.dk/index.php?id=23

Dette har intet at sige når ikke den skal spilles på lsskaarup
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
17. januar 2006 - 12:22 #7
Det betyder vel lidt i forbindelse med film?

Flot side du har der, har bare lige skimmet den, men er sikker på jeg kunne finde svar på ovenstående.
Avatar billede huset Praktikant
17. januar 2006 - 12:25 #8
Om grafikkortet har shared eller dedikeret RAM når vi snakker film betyder intet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. januar 2006 - 18:55 #9
Enig med huset - film kan ses på praktisk taget alle maskiner.
Avatar billede militz Nybegynder
17. januar 2006 - 19:44 #10
I skal begge have mange tak for jeres deltagelse. Jeg har fundet en lidt anden løsning, som I kan se på linket. Den har seperat grafikkort, og virker generlt lidt bedre. Desuden er jeg selv lidt mere tryg ved mærket.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=171754
Avatar billede militz Nybegynder
17. januar 2006 - 19:46 #11
Isskarup... smid lige et svar, så vil jeg se, om jeg kan dele pointene imellem jer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. januar 2006 - 20:04 #12
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
17. januar 2006 - 22:07 #13
Det er ikke nødvendigt, jeg har ikke tilføjet så meget her.
Avatar billede huset Praktikant
18. januar 2006 - 08:12 #14
.
Avatar billede militz Nybegynder
18. januar 2006 - 08:36 #15
Sagen er lukket.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. januar 2006 - 08:36 #16
næh?
Avatar billede huset Praktikant
18. januar 2006 - 08:48 #17
??
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. januar 2006 - 09:01 #18
Kommentar: militz
17/01-2006 19:44:06 I skal begge have mange tak for jeres deltagelse. Jeg har fundet en lidt anden løsning, som I kan se på linket. Den har seperat grafikkort, og virker generlt lidt bedre. Desuden er jeg selv lidt mere tryg ved mærket.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=171754
Kommentar: militz
17/01-2006 19:46:12 Isskarup... smid lige et svar, så vil jeg se, om jeg kan dele pointene imellem jer.

LOL - så tager han point selv...