Avatar billede mailand Nybegynder
16. januar 2006 - 09:38 Der er 7 kommentarer

tving scrollbar på i safari?

er det muligt at tvinge en scrollbar på i et frameset i Safari?

overflow-y:scroll; spiller ikke umiddelbart?

Andreas
Avatar billede roenving Novice
16. januar 2006 - 16:25 #1
men så kan du vel bruge overflow:scroll; ?-)

-- hvis du kun vil have den på den lodrette side, ved jeg ikke, om det er muligt !-)
Avatar billede olebole Juniormester
16. januar 2006 - 18:13 #2
<ole>

overflow-y: scroll;
overflow: -moz-scrollbars-vertical;

- som skal skrives i dokumenterne, du loader i de enkelte frames ... og de skal lægges på enten html- eller body-elementet, alt efter hvilken DTD, du anvender

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
16. januar 2006 - 18:14 #3
PS: de er ikke testet i Safari. Virker de ikke, er du nødt til både at fremtvinge lodret og vandret scrollbar, som roenving foreslår  :)
Avatar billede mailand Nybegynder
17. januar 2006 - 15:27 #4
dem har jeg prøvet - men jeg kan ikke få dem til at spille i safari.

at tvinge begge scrollbars på er desværre ikke en option.
Avatar billede olebole Juniormester
17. januar 2006 - 22:12 #5
- så er jeg voldsomt bange for, du ingen options har tilbage  :o|
Avatar billede roenving Novice
18. januar 2006 - 14:13 #6
-- kan være at khtml-folket er gået samme vej som Gecko-udviklerne:

overflow: -khtml-scrollbars-vertical;
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2006 - 20:52 #7
- alt kan ske, når der - i fællesskabets navn - røres i den åbne sovs  =)
Erfaringen fra andre OpenSource browser-projekter siger i hvert fald, at et højt demokratiniveau med oceaner af aktive kokke, der flokkes om hver gryde, ikke nødvendigvis resulterer i bedre kode og/eller mindre rodet slutprodukt  ;o)