Avatar billede michael-msi Nybegynder
16. januar 2006 - 08:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Understøttelse af stor harddisk - oplysninger

Jeg har en 200GB Hitachi harddisk som skal installeres i en pc med Microstar bundkort: K7T 266 Pro, men jeg kan ikke læse nogetsteds om den understøtter en så stor HDD, ved i hvor man kan læse dette(læg gerne et links)?

og hvis den ikke understøtter denne størrelse, hvad gør man så?
1 kan den partitioneres med 2partitioner á 100GB hver, så den kan udnytte alle GB på Hdd.?

eller er der andre forslag så den kan komme til at understøtte en stor HDD, PCI indstikskort etc..
Avatar billede huset Praktikant
16. januar 2006 - 08:46 #1
Det kan skyldes, at din bios er "for gammel", så den ikke kan se alle MB på din nye store harddisk.

Der er bios-grænser ved 540MB, 2GB, 8GB, 32GB og 128GB.
Avatar billede huset Praktikant
16. januar 2006 - 08:53 #2
Avatar billede peet49 Nybegynder
16. januar 2006 - 08:55 #3
Avatar billede boxer Nybegynder
16. januar 2006 - 08:55 #4
Hvis du har XP skal SP1 installeres for understøttelse af HD der er mere end 128 GB.
Dette problem løses dog snildt ved at lave 2 partitioner á 100 GB.

Partitionerne oprettes under installation af XP.
Avatar billede michael-msi Nybegynder
16. januar 2006 - 09:15 #5
jeg har oprettet en ny tråd under hardware/pc.

fortæl hvordan man sletter denne tråd./eller til web ansvarlig slet denne tråd . tak
Avatar billede huset Praktikant
16. januar 2006 - 09:23 #6
Avatar billede michael-msi Nybegynder
16. januar 2006 - 09:38 #7
Til huset:
Jeg er næsten sikker på at der er sidevisning fejl , jeg kan ikke se felterne:
Accepter eller Afvis

som skulle stå lige ovenover det felt hvor man skriver indlæg.
Avatar billede michael-msi Nybegynder
16. januar 2006 - 09:41 #8
Flyttet til Hardware
Avatar billede michael-msi Nybegynder
16. januar 2006 - 13:51 #9
lukker strengen her , nyt spørgsmål er oprettet under hardware.