Avatar billede moods Nybegynder
15. januar 2006 - 23:03 Der er 4 kommentarer

Cumtom error page til Formmail.pl

Hey,

Jeg sidder netop nu og indsætter en formmail på en hjemmeside. Jeg er imidlertid løbet ind i problemer mht. hvordan jeg laver min egen fejlside. Det er således en række punkter er obligatoriske, hvorfor brugeren gerne skal redirectes til en hvor der står beskrevet hvilke felter der mangler at blive udfyldt. Der er som bekendt en default error page i Matt's formmail.pl, men jeg vil gerne lave min egen side der følger resten af selve sidens layout - dvs. en side hvor de manglende felter markeres med rødt osv. Hvordan gør jeg dette...går ud fra jeg skal rette i selve formmail.pl filen...men hvor og hvordan? Skal iøvrigt siges jeg ikke kender noget til programmering...
Avatar billede cpufan Juniormester
16. januar 2006 - 01:00 #1
det vil være bedre at teste felterne med javascript,
hvor der så kommer en alert-besked hvis feltet ikke er udfyldt korrekt,
og siden ikke kan indsendes førend de obligatoriske felter er udfyldt.
Avatar billede moods Nybegynder
16. januar 2006 - 10:53 #2
Hey, tak for svaret...kender godt til metoden, men vil nu klart fortrække den anden. Gør det mere overskueligt. Er der ikke nogen som kender til Perl, formmail.pl....eller hvis nogen kan finde en uførlig tutorial?
Avatar billede cpufan Juniormester
16. januar 2006 - 11:04 #3
så vidt jeg husker er der rigtig god dukmentation inde i selve filen,
som du kan redigere med en teksteditor.
Avatar billede cpufan Juniormester
16. januar 2006 - 11:04 #4
blah.. dokumentation....