Avatar billede cvsac Nybegynder
26. april 2001 - 18:17 Der er 27 kommentarer

Kage ?

jeg har lavet et lille rate ting og det vil jeg gerne krydre lidt med noget cookie halløj så man ikke bare kan stemme 1341231 gange men hvordan gør jeg det smartest ????

smider et ID nummer ind i den cookie som bliver smidt på brugerens HD ???

og så hvis han stemmer igen skal den jo lige tjekke om den cookie er der og hvis den er så skal den så aflæse ID nummeret og ændre i det ID i databasen ...

er det en løsning eller hvad ? (forslag modtages gerne)

men hvordan fanden laver man så de skide cookies ? hvordan læser man fra dem osv osv ?
Avatar billede razor Nybegynder
26. april 2001 - 18:20 #1
Avatar billede jensgram Nybegynder
26. april 2001 - 18:21 #2
Tja løsningen burde virke. Du kan lave cookies så let som at klø dig i røven.

setcookie(\"name\",\"value\",time()+3600); // 1 time

Værdien (value) hentes med variablen $name.
$name = value;
Avatar billede mystart Nybegynder
26. april 2001 - 18:21 #3
du sætter bare en cookie der siger:
set_cookie(\"stem\",\"1\",time()+SEKUNDER DEN SKAL VARE);
og if($stem) { echo \"Du har stemt!\"; }
Avatar billede jensgram Nybegynder
26. april 2001 - 18:23 #4
^ nemlig. Men funktionen hedder setcookie();
Avatar billede mystart Nybegynder
26. april 2001 - 18:25 #5
så setcookie, sorry!
Avatar billede jensgram Nybegynder
26. april 2001 - 18:29 #6
ok - det kunne jo nemt være set_cookie, men PHP vil nok brokke sig
Avatar billede mystart Nybegynder
26. april 2001 - 18:31 #7
fortsættelse:
else {
echo \"stem her:\";
}

og så bør du når man har stemt lave en header(Location:$PHP_SELF);
en header skal altid være det øverste kode ligesom setcookie og session functions
Avatar billede mystart Nybegynder
26. april 2001 - 18:39 #8
...
eller vil man kunne stemme igen, da kagen først bliver \"aktiveret\" efter den side hvor den sættes
Avatar billede cvsac Nybegynder
26. april 2001 - 18:42 #9
<?php

if ($id == \'rate\') {
require(\"db_ind.inc\"); mysql_select_db(\"easyfrag\");

mysql_query (\"INSERT INTO rating (PICTURE, RATING) VALUES (\'$PICTURE\', \'$RATING\')\");
print (\"<head><meta http-equiv=refresh content=0;URL=java script:history.go(-1)></head>\");

mysql_close();
}

?>

her er mit nuværende script som smider en masse ind i min DB men hvordan fanden får jeg ID feltet (som er et auto incremtnt ting feldt) og får dens ID skrevet ind i cookien ?????????
Avatar billede mystart Nybegynder
26. april 2001 - 18:53 #10
setcookie(\"kageid\",$idvar,time()+ 22222);
Avatar billede mystart Nybegynder
26. april 2001 - 18:54 #11
$idvar er den variabel som indeholder det id du vil sætte i kagen!
Avatar billede cvsac Nybegynder
26. april 2001 - 18:56 #12
jamen .... problemet er vel at mysql selv finder et ID til den ...... det er jo ikke noget jeg smider videre fra selve stemme formen
Avatar billede cvsac Nybegynder
26. april 2001 - 19:14 #13
er der en mulighed for at finde den sidste row i en mysql db ????? (jeg smutter hjem nu men bare svar løs :)) (uddeling af point sker imorgen hvis i er heldige :)))
Avatar billede alvion Nybegynder
26. april 2001 - 19:26 #14
mysql_insert_id($ressource_id)
Avatar billede mystart Nybegynder
26. april 2001 - 19:39 #15
Det er da bare $q = mysql_query(\"SELECT max(id) FROM tabel WHERE ? ORDER BY ?\");
$r = mysql_fetch_array($q);
$r[FELT DU SKAL HAVE]
Avatar billede alvion Nybegynder
26. april 2001 - 20:35 #16
mystart -> Nej det dur ikke i et multitasking system. Imellem at din process indsætter en record og derefter aflæser højeste id, kan en eller flere andre processer ha\' indsat nye records, og det vil så være den sidste af disse værdier du modtager.

mysql_insert_id() er \"thread-safe\", dvs. du er sikker på at det er din egen autoincrement værdi du får tilbage.
Avatar billede mystart Nybegynder
26. april 2001 - 20:42 #17
okay, men han må jo bestemme hvordan han vil fordele pointene!
Avatar billede alvion Nybegynder
26. april 2001 - 20:49 #18
Du skal da helt klart ha\' flest!
Avatar billede mystart Nybegynder
26. april 2001 - 21:09 #19
ja da :) nogle af mine første point tjent ved hjælp af hjælp ( lyder lidt strange:) )
Avatar billede alvion Nybegynder
26. april 2001 - 21:31 #20
Med hjælp skal de hjælpeløse hjælpes. Hjælper hjælpen ikke hjælper det som regel at hjælpe dem til at hjælpe sig selv...

Øhm... nu går jeg ud og laver mig lidt kaffe...
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
26. april 2001 - 22:30 #21
ehm... det vil nok være smart at gøre så\'n her..

setcookie($array[$id],....);
Avatar billede jensgram Nybegynder
23. november 2001 - 09:29 #22
Så er det jo over et halvt år siden der sidst skete noget-  skulle vi ikke få lukket?
Avatar billede n00b Nybegynder
15. december 2001 - 23:51 #23
Det bliver nok svært og få det lukket efter som cvsac døde 9/5-2001
Avatar billede razor Nybegynder
16. december 2001 - 01:16 #24
what?
Avatar billede jensgram Nybegynder
16. december 2001 - 11:09 #25
nåda
Avatar billede acra.dk Nybegynder
16. december 2001 - 11:46 #26
døde? 4 real?
Avatar billede n00b Nybegynder
16. december 2001 - 18:27 #27
Ja 4 real.. Han gik ud foran et tog...