Avatar billede klaaes Nybegynder
14. januar 2006 - 13:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

RSS forum

Hej,

Jeg har en hjemmeside med et sladderforum: http://www.123y.dk/falkobilleder/forum/index.php .

Jeg ønsker at man kan få vist forummet som RSS. Jeg forestiller mig noget med at den skriver et indlæg i toppen af RSS-filen hver gang der oprettes et nyt indlæg. Hvordan gør jeg det?

post.php -filen ser således ud:

<?php
include('config.php');
$name = strip_tags($_POST['name']);
$message = htmlspecialchars($_POST['message']);
$email = strip_tags($_POST['email']);

if ($_POST['prfm'] == 'new') {
    $header = strip_tags($_POST['header']);
    if (!empty($header) && !empty($name) && !empty($message)) {
        mysql_query("INSERT INTO sladder VALUES ('','$header','$name','$email',now(),'$message','')") or die(mysql_error());
        $id = mysql_insert_id();
        header("Location: laes.php?id=$id");
    } else {
        echo '<font color="red">Alle felter er ikke udfyldt!</font>';
    }
if ($_POST['prfm'] == 'comment') {
    $parent = $_POST['parent'];
    if (!empty($name) && !empty($message)) {
        mysql_query("INSERT INTO sladder VALUES ('','','$name','$email',now(),'$message','$parent')") or die(mysql_error());
        header("Location: laes.php?id=$parent");
    } else {
        echo '<font color="red">Alle felter er ikke udfyldt!</font>';
    }
?>

Det må da forholdsvist enkelt kunne lade sig gøre at tilføje en afsnit, hvor der også skrives til en RSS-fil?!

Håber I kan klare det.

Klaaes
Avatar billede luzk Nybegynder
16. januar 2006 - 12:27 #1
Jeg tror det ville være en god idé hvis du smider dit spg under PHP forummet istedet :-)

/Lusk
Avatar billede klaaes Nybegynder
16. januar 2006 - 18:20 #2
My bad