Avatar billede delphinarious Nybegynder
14. januar 2006 - 12:37 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

HP Pavilion a1239.dk drivere

Hejsa!

Jeg købte igår en HP Pavilion a1239.dk i Bilka til 6999,-. Jeg kom hjem, fik den sat til, og den virkede fint.

HP havde valgt at lave en partition på harddisken med alle recovery-filerne på, for der fulgte ingen cd-rom'er med. Der var installeret XP home Edition på den. Jeg ville have installeret min egen Windows XP Pro og fjernede derfor alle partitioner, lavede en enkelt partition og installerede Windows XP Pro: Ingen problemer. Min tanke var jo at jeg ville hente driverne på HPs hjemmeside, når jeg havde fået Windows installeret... Desværre måtte jeg i aftes sande, at HP ikke tilbyder download af drivere til denne computer, men kun en opdatering af en bestemt driver. Derfor er jeg nu i lidt af en kattepine.

Jeg har skrevet til dem og bedt om at få tilsendt recovery-discs, men det kan jo tage år og dage, inden jeg får dem. Derfor vil jeg frygteligt gerne i kontakt med andre som har købt denne maskine, og som vil sende med driverne... De kan blive sendt over net, eller via Post Danmark (så betaler jeg selvfølgeligt cd og porto)... Jeg er ligeglad, hvis bare der er nogen, der kan hjælpe mig. Pleeeeaaaassseee? :-)

Eventuelle et link til driverne på nettet, som jeg har overset, vil selvfølgeligt også være guld værd.
Avatar billede peet49 Nybegynder
14. januar 2006 - 12:39 #1
Avatar billede peet49 Nybegynder
14. januar 2006 - 12:39 #2
Der kan du downloade alle driverne.
Avatar billede delphinarious Nybegynder
14. januar 2006 - 13:29 #3
peet49 >> Hvis du nu læste mit spørgsmål i stedet for blot overskriften, ville du vide at det kan man ikke..!
Avatar billede peet49 Nybegynder
14. januar 2006 - 16:29 #4
Og hvorfor er det nu lige, at du ikke kan hente, hvad vi andre kan.
Avatar billede peet49 Nybegynder
14. januar 2006 - 16:30 #5
Avatar billede peet49 Nybegynder
14. januar 2006 - 16:30 #6
Du må selv bruge tiden på, at finde de rigtige - god weekend.
Avatar billede delphinarious Nybegynder
15. januar 2006 - 00:47 #7
Fordi der som beskrevet i mit spørgsmål, kun ligger en update til InterVideo WinDVD og intet andet, til lige nøjagtigt min model. Du tror mig ikke? Se selv efter:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?lc=en&lang=da&cc=dk&dlc=da&product=1817292&os=228&softwareitem=pv-31020-2

Og tag så lige en anden gang at lade være med at udtale dig på løst grundlag.
Avatar billede peet49 Nybegynder
15. januar 2006 - 08:44 #8
Jeg er selv HP forhandler, og udtaler mig aldesles ikke på et løst grundlag - PowerDVD/WinDVD og hvad de alle hedder kan hentes som freeware på nettet, det gør din spiller kodefri, det er såmen det hele.
Avatar billede peet49 Nybegynder
15. januar 2006 - 08:48 #9
Der findes mennesker, der ikke kan hjælpes, fordi de ikke vil hjælpes. Så lav du et svar, og accepter dig selv, så vi ikke har endnu et åbent spørgsmål - fortsat en god søndag.
Avatar billede delphinarious Nybegynder
15. januar 2006 - 12:40 #10
Prøv at høre her, Karl Smart... Jeg har brug for omkring 10 drivere til diverse komponenter i min ny-indkøbte PC, som ikke understøttes af Windows - disse drivere er ikke at finde på HPs hjemmeside. Det er den dårligste computer-købs-oplevelse, jeg nogensinde har haft, og jeg har godt nok købt meget forskelligt igennem tiderne.

Det eneste jeg får tilbud om at downloade til min PC på HPs hjemmeside, er en OPDATERING til et program, jeg ikke har. Det kan jeg jo ikke bruge til noget, da jeg skal bruge drivere til alle de komponenter, der ikke som standard understøttes af Windows - og IKKE en eller andet update.

Tager jeg fejl, så giv mig et direkte link til bare en af de drivere jeg skal bruge, så skal jeg med glæde undskylde min opførsel over for dig mange gange. Jeg er normalt ret fair. Men det eneste svar du har givet mig, er at de er at finde på HPs hjemmeside. Og jeg er af den overbevisning, at det er de ikke.

Såfremt du ikke har noget bevinget at sige i denne tråd, så vil jeg godt bede dig om at holde dig langt væk, så folk der eventuelt har noget information jeg kan bruge til noget, kan komme til, og ikke bliver skræmt væk af dine inkompetente og intetsigende indlæg.
Avatar billede peet49 Nybegynder
15. januar 2006 - 13:15 #11
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig mere, det er vist dig, der er en "karl smart" Jeg har ingen problemer med HP`s labtop`s her på værkstedet, tror du, du er den eneste, der er kommet til, at slette backupdrevet på din PC ?? Jeg har også haft Acer med samme problem, for mig er det irriterende og tidskrævende, men aldeles ikke noget problem. Jeg har til dato ikke haft problemer med div. drivers til anny PC overhovedet. Et gammelt ordsprog siger: hvor der er en vilje, er der en vej.
15. januar 2006 - 13:36 #12
Jeg tror, de bare ikke har nået at ligge din model på nettet endnu.

Jeg har to a1128.dk, også købt i Bilka. Her er link til driver til min model, jer er overbevist om, at det er samme komponenter.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?dlc=en&lc=en&sw_lang=6&product=1108687&lang=en&cc=us&os=228

jeg er ved at lave en genoprettelses værktøjs CD, jeg vil lige kikke på hvad man kan med den.

Ellers din restore, som sikkert kommer rimeligt hurtig, er et restore image (Vil jeg tro), så med det kommer du til at køre en fuld restore.
Du kunne have brændt det selv !!
Avatar billede delphinarious Nybegynder
15. januar 2006 - 13:39 #13
peet49 >> Hvilken del af "holde dig langt væk" var det, du ikke forstod?

Sagen er meget enkel. Jeg beder om hjælp til at finde drivere til min nye PC. Du skriver de findes på HP's hjemmeside. Jeg skriver; Nej, de gør ikke. Det næste normale skridt ville være, at du lige gjorde et eller andet for at bevise at du havde ret. Men nej, det gør du ikke. Og nu har jeg efter 4 timer på HPs hjemmeside (eller lignende) konstateret at HP ikke tilbyder downloads af drivere til min specifikke PC. Det synes jeg er alt for dårlig service, men naturligvis ikke din skyld.

Jeg synes overhovedet ikke du har gjort noget for at bringe mit spørgsmål opklaring. Hvis du så stivnakket insisterer på at de findes på HPs hjemmeside, så brug dog lige de par minutter du siger det tager, på at finde et link og post det her. Så skal jeg falde på mine grædende knæ og undskylde. Men du slipper altså ikke uden om at bevisbyrden for at din påstand er sand, er din. Og såfremt du ikke ønsker at bevise det, så beder jeg dig høfligt: Lad være med at blande dig mere i min tråd.
Avatar billede delphinarious Nybegynder
15. januar 2006 - 13:46 #14
rogerrabbit >> JA! Endeligt en, der forstod hvad det handlede om. Du har helt ret; komponenterne er jo næsten identiske, så jeg vil sikkert kunne bruge nogle af de drivere, der ligger til din model. Tusind tak, jeg kigger lige på det og vænner tilbage med status. :-)
Avatar billede peet49 Nybegynder
15. januar 2006 - 17:02 #16
Avatar billede peet49 Nybegynder
15. januar 2006 - 17:15 #17
00:470.50-> Og tag så lige en anden gang at lade være med at udtale dig på løst grundlag. Håber du kan bruge det link, jeg gav, det er i hvert fald det rigtige.
Avatar billede peet49 Nybegynder
15. januar 2006 - 17:16 #18
00:47:50 skulle det være.
Avatar billede delphinarious Nybegynder
15. januar 2006 - 17:20 #19
peet49 >> Ja, så langt var jeg sq kommet mange timer før jeg oprettede et spørgsmål på eksperten. Jeg er jo ikke dum! Men hvis jeg nu lige kan få dig til at vælge det eneste styresystem der er mulighed for at vælge fra dit sidste link (altså Windows XP) - så prøv lige at fortælle mig, hvorfor det er, at der ikke er andet at downloade end en OPDATERING til InterVideo WinDVD??? Det er jo det jeg har skrevet lige fra jeg oprettede spørgsmålet.
Avatar billede peet49 Nybegynder
15. januar 2006 - 17:47 #20
InterVideo er brænderprogrammet eller en del af, du kan ikke opgradere et program, du ikke har.
  Det er jo ikke lige de store oplysninger, du har i spørgsmålet, anden end InterVideo, intet om, hvad du har prøvet/været, et sådan program følger brænderen. Det kan jeg ikke hjælpe dig med. Du skal ringe 70202845, det kan være de vil henvise dig til et download, de har før hjulpet os.
  Og undskyld jeg rører tit spørgsmål, skal aldrig ske igen, hvis jeg ellers husker dit brugernavn, det er måske lidt svært, da du ikke er så aktiv herinde.
Avatar billede peet49 Nybegynder
15. januar 2006 - 18:02 #21
Det sidste, du hører fra mig: InterVideo WinDVD Creator 2.lnk
Avatar billede peet49 Nybegynder
15. januar 2006 - 18:05 #22
http://www.intervideo.com/jsp/Home.jsp  --  der er også en freewarever.
Avatar billede delphinarious Nybegynder
15. januar 2006 - 18:11 #23
Altså peet49 >> OK! Se det var jo noget, jeg kunne bruge til noget. Tusind tak for det. Jeg prøver at ringe til dem i morgen.

Jo, jeg vil mene at mit spørgsmål var ganske godt formuleret. Jeg skrev fra starten af: "Desværre måtte jeg i aftes sande, at HP ikke tilbyder download af drivere til denne computer, men kun en opdatering af en bestemt driver.". Der er da vist ikke noget at gå galt i byen med? Men altså, hvis du er forhandler kan jeg forstå, hvis du er vant til rimeligt uvidende mennesker, så fred være med det. Men det ville nu være rart, hvis du ville lade være med at formode at folk er dumme, før de har givet dig grund til at tro det. Men det skal jeg selvfølgeligt ikke blande mig i.

Efter dit sidste svar, ser jeg dig som en hjælpende hånd, og jeg undskylder min knapt så høflige opførsel, men begrunder det med at det altså tog dig nogle spørgsmål, inden du fandt ud af det, jeg havde skrevet i starten af spørgsmålet. Måske min tålmodighed var for kort, men du må også forstå at hvis man netop har brugt 7000 på en maskine, så vil man også gerne have den op at køre, og bliver måske lidt presset, efterhånden som man indser, at det ikke lykkes lige prompte.

I alt fald tak for din hjælp, jeg ringer til dem i morgen, og du er atter velkommen til at besvare mine tråde. Smid et svar og points er dine.

Og nej, det er ikke meget jeg er aktiv herinde; jeg plejer at bruge min tid på at arbejde i stedet for at stille spørgsmål. :-)
Avatar billede peet49 Nybegynder
15. januar 2006 - 18:12 #24
Behold du dine point - er blot glad for, at kunne hjælpe.
Avatar billede delphinarious Nybegynder
03. december 2007 - 12:02 #25
Hovsa - jeg tager lige og lukker denne...