Avatar billede xpprof Nybegynder
13. januar 2006 - 14:00 Der er 28 kommentarer og
2 løsninger

vidue i fuldskærm

Jeg har netop fået installeret xp, og det undre mig hvorfor man ikke kan maksimerer et popup vindue i fuld skærm?
Der ligger en bjælke bare i top og bunden.

Nogen der har et bud på det?
Avatar billede cmoz Praktikant
13. januar 2006 - 15:53 #1
Det er nok noget sat fra webudvikleren af, der begrænser det.

Har du prøvet at trykke F11 ?
Avatar billede xpprof Nybegynder
13. januar 2006 - 15:55 #2
F11 maksimerer en alm. browser vindue, problemet er ved popup(fullscreen).
Avatar billede gratis Nybegynder
13. januar 2006 - 15:59 #3
som allerde sagt er der sikkert lavet en fast størrelse fra webudviklerens side, her er et freeware program som måske ka klare det, "ResizeEnable" , http://www.digitallis.co.uk/pc/ResizeEnable/index.html
Avatar billede xpprof Nybegynder
13. januar 2006 - 16:07 #4
Programmet hjælper ikke.
Jeg ved godt at et popup vindue er sat i en strørrelse fra webudvikleren, men når et vidue er sat til fullscreen, så skal det være i fullscreen og kan kun lukkes med "Alt+F4" sådan var det på min tidligere computer med win2000.
Avatar billede hcma Novice
13. januar 2006 - 19:06 #5
ligner det dette  :o)
"Jo, på min gamle win2000 kunne jeg fint se popup's vinduer i fuld skærm, det kan jeg ikke på XP, der ligger sig en bjælke i toppen og i bunden af vinduet, og det maksimerer ikke 100%."
og dette:
"nogle websteder bruger funktionen, "klik her for at se det i fuld skærm" disse steder giver problemer"
Avatar billede hcma Novice
13. januar 2006 - 19:07 #6
ovennævnte er et udpluk af en mail direkte til mig  ;o)
Avatar billede xpprof Nybegynder
13. januar 2006 - 19:47 #7
ja
Avatar billede hcma Novice
13. januar 2006 - 20:11 #8
prøv dette:
http://www.hcma.dk/tips51to60.htm#no55  tag de 3 første i rækkefølge og se om ikke en af dem virker. Vent med det sidste STORE skridt :o)
Avatar billede xpprof Nybegynder
13. januar 2006 - 20:14 #9
Øhh, hvad vil du have mig til?  rep. af IE ?
Avatar billede hcma Novice
13. januar 2006 - 23:21 #10
kør disse:
Download  denne fil herfra
http://packetstormsecurity.org/Win/IEreg.zip
eller
http://www.fbeej.dk/Programmer/iereg.zip
Udpak den og kør den udpakkede fil. Genstart og se om det har hjulpet.  (de registrerer/genopretter/gendanner/reparerer *.dll i IE

Måske er det nok

Eller:
http://windowsxp.mvps.org/utils/IEFix.zip

som anvender ie.inf til, at reparere IE. Den kræver desuden, at man har sin windows-cd i maskinen.
Avatar billede xpprof Nybegynder
14. januar 2006 - 01:18 #11
Jamen >>hcma catbody - det er ikke nogen fejl i XP, det er en standart med de nævnte bjælker og statusbaren, spøgsmålet er nok nærmere om der findes en indstilling i IE, eller en anden måde at fjerne dem på?
Avatar billede hcma Novice
14. januar 2006 - 01:26 #12
jeg er lost :(
Avatar billede xpprof Nybegynder
14. januar 2006 - 01:27 #13
Er du med på hvad jeg mener?
Avatar billede hcma Novice
14. januar 2006 - 01:32 #14
ikke mere, har du et link til en side ?
Avatar billede xpprof Nybegynder
14. januar 2006 - 01:37 #15
Ja et godt eks. er dette link, klik på start spillet. Da åbner siden ikke i fuldskærm som den ellers gør på win2000
http://213.150.58.178/club/clubshow.php?fil=test/highway/gratislogin.php
Avatar billede hcma Novice
14. januar 2006 - 02:22 #16
det gør det heller ikke her. det åbner i den størrelse jeg har trukket siden ud til.
Prøv følgende:
Åbn siden -> træk det ud til næsten maxx størrelse -> tryk på Maximer -> hold så shift nede samtidig med du trykker på lukkekrydset.
Eneste løsning jeg kender og nu hopper jeg i seng.
Avatar billede xpprof Nybegynder
14. januar 2006 - 10:46 #17
Hm, det lukket jo bare vinduet :(
Avatar billede hcma Novice
14. januar 2006 - 11:19 #18
prøv så at åbne igen og se om det ikke lukker op i den størrelse du du trak det ud i
Avatar billede xpprof Nybegynder
14. januar 2006 - 11:27 #19
Det gør det ikke.
Konklusion må være at Internet Explorer i XP er bare sådan? jeg har mange sider, som jeg faktisk ikke kan bruge længere og det synes jeg er ærgeligt, specielt når jeg ekstra har "opgraderet" til XP. :(
Avatar billede hcma Novice
14. januar 2006 - 11:41 #20
har du prøvet at køre de rettelsesfiler jeg har lagt link til ?
Avatar billede hcma Novice
14. januar 2006 - 11:42 #21
er der installeret java  (både SUN og MS Java) ?
Avatar billede xpprof Nybegynder
14. januar 2006 - 11:43 #22
MS Java
Avatar billede hcma Novice
14. januar 2006 - 11:54 #23
så er jeg lost - kan ikke hjælpe mere, desværre  :o((
Avatar billede xpprof Nybegynder
14. januar 2006 - 11:56 #24
Alt i orden, men ærgeligt :-(
Men alligevel tak for hjælpen.
Avatar billede hcma Novice
14. januar 2006 - 12:05 #25
xpprof >>  du sørger lige for at få lukket spørgsmålet :o)
fremgangsmåde er her: http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede xpprof Nybegynder
14. januar 2006 - 12:07 #26
Jamen >> hcma hvis du ligger et svar får du points :)
Avatar billede hcma Novice
14. januar 2006 - 12:11 #27
læg også selv et svar, så deler vi ;o)
Avatar billede xpprof Nybegynder
14. januar 2006 - 12:12 #28
Ok :)
Avatar billede xpprof Nybegynder
14. januar 2006 - 12:12 #29
Og points
Avatar billede hcma Novice
14. januar 2006 - 12:15 #30
takker