Avatar billede minmartin Juniormester
12. januar 2006 - 23:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opstilling i to kolonner

Spørgsmål 1:
Jeg har en prisliste på flere tusinde varelinier. I listen er der desuden overskrifter, under-overskrifter, afstande mellem kategorier og små billeder med logoer.

Jeg vil gerne have listen sat op i to kolonner pr. side, sådan at 2. kolonne fortsætter efter den første og selv fortsættes i første kolonne på næste side. Kan det over hovedet lade sig gøre i excel?

Spørgsmål 2:
I øjeblikket ligger overskrifterne på hver vare i formatet:

Varenr  Beskrivelse  Salgsenhed  Pris  Hovedoverskrift  Underoverskrift

Linierne er sorteret efter Hovedoverskrift og derefter efter Underoverskrift. Jeg vil gerne have teksten for overskrifterne indsat i rækken før de tilhørende varelinier - f.eks. via en makro, men hvordan gøres dette smartest?

Er der et Excel-orakel, der har et godt bud ?
Avatar billede kedde65 Praktikant
19. januar 2006 - 09:56 #1
Tja, det er nok noget der skal programmeres. jeg vil gerne kigge på det, hvis du sender mig excel arket på ck@officekonsulenterne.dk

/Christian
Avatar billede minmartin Juniormester
20. januar 2006 - 15:30 #2
Det lyder godt - jeg sender dig en fil med det samme.
Jeg ved godt, det med to kolonner kan gøres i med printerdriveren, når jeg udskriver, men meningen er, at jeg (når listen er færdig) vil forsøge at lave en automatisk indholdsfortegnelse også... men den tid den glæde!

På forhånd tak for hjælpen!

Martin
Avatar billede minmartin Juniormester
16. oktober 2006 - 01:20 #3
Spørgsmål lukkes