Avatar billede jensanders Nybegynder
12. januar 2006 - 17:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

XP på netværk med DHCP-server og domæne

Jeg har et netværk der forenklet kan beskrives som 1 DHCP-server med NT og domænenavn, 1 computer med Windows 98 hvor Word og Exel dokumenter opbevares, 1 computer med Windows 98 og 1 computer med XP.

XP-computeren kan åbne dokumenter, men hvis jeg vil gemme dem med nyt navn kommer fejlmeddelelsen: ”Der kan ikke opnås adgang til mappen ”P\mappe\brev.doc . Den befinder sig muligvis på en utilgængelig disk eller er beskyttet med en adgangskode.”
På XP-computeren er oprettet P-netværksdrev der peger på en dokumentmappe på den Windows 98 computer hvor Word og Exel dokumenter opbevares.

XP-computeren kan godt gemme dokumenterne med nyt navn på eget C-drev.
XP-computeren er sat op til at logge på NT-domænet, men når der logges på kommer fejlmeddelelsen: ”Du er ikke blevet godkendt af Serveren pga følgende fejl: Netværksstien blev ikke fundet. Ønsker du at vælge en anden foretrukken server eller kontekst. Ja/nej.”
Der logges dog alligevel på, men forbindelsen til Word og Exel er meget langsom og giver ovennævnte problem med manglende mulighed med at gemme i nyt dokumentnavn.

XP-computeren kan godt gemme og omdøbe dokumenter på NT domæneserveren.

Mit spørgsmål er, hvad skal jeg ændre på XP-computeren for at den kan gemme og ændre dokumenter på den Windows 98 computer hvor dokumenterne ligger. ?
Avatar billede screem_brille Novice
12. januar 2006 - 17:53 #1
i benytter da vel ikek en 98 maskine som lagrings server ? i så fald er det mere sikekrt at gå igennem et bål i tøj gennem vædet af benzin. (få de dokumenter flyttet til den NT server snarest, og på et NTFS drev, ingen gemmer private / vigtige data i et domæne på en 98 maskine INGEN)
Avatar billede jensanders Nybegynder
13. januar 2006 - 10:44 #2
Benzin-løsningen er en midlertidig foranstaltning for at skabe ledig plads på NT serveren. Mit spørgsmål går ikke på alternative serverløsninger, men blot løsning af ovennævnte problem.
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 22:27 #3
brug for mere hjælp ?
Avatar billede jensanders Nybegynder
09. februar 2007 - 20:01 #4
Tak for din interesse, screem_brille
Jeg fandt aldrig løsningen på spørgsmålet, men har efterfølgende købt ny server med Windows 2003
Avatar billede jensanders Nybegynder
09. februar 2007 - 20:04 #5
Spørgsmålet lukket