Avatar billede riversen Nybegynder
12. januar 2006 - 16:32 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

tilladelser på mailboxe i 2003

Jeg vil høre om nogen kan fortælle, hvor pokker exchange mailboxe nedarver deres liste med tilladelser fra ? så vidt jeg kan konkludere er det i hvert fald ikke fra tilladelser der er sat på selve serveren i system manager.
Avatar billede mik Nybegynder
13. januar 2006 - 11:01 #1
Er det en enkelt mailbox du vil ændre rettigheder på eller er det alle mailboxe.

Hvis det er en enkelt mailbox gøres dette via AD på brugerobjektet på fanebladet "Exchange Advance" og klikke på knappen "Mailbox Rights"

Hvis det er på alle mailboxe gøres det via "Exchange System Manager" direkte på Mailbox Storen.
Avatar billede riversen Nybegynder
13. januar 2006 - 12:01 #2
som sagt har jeg konkluderet, at det ikke kun er fra tilladelser på serveren sat i system manageren... og da mailbox stores nedarver derfra er det heller ikke der.

Jeg har en gruppe (som er exchange full admin), som på fx mailboxstoren har rettigheder til det hele... men når jeg går ind og kigger på hver individuel mailbox er det sat kryds i "deny" for gruppen ud for "full mailbox access" og gruppen kan dermed ikke få adgang til mailboxen. Jeg kan ikke finde det sted "deny" er nedarvet fra... det er i hvert fald ikke mailbox storen.
Avatar billede riversen Nybegynder
13. januar 2006 - 12:03 #3
full mailbox access er iøvrigt heller ikke defineret under tilladelser for mailbox store.
Avatar billede mik Nybegynder
13. januar 2006 - 12:53 #4
Jeg har lavet en lille test. Jeg givet rettigheder til en gruppe på mailboxstoren og derefter checket individuelt på mailboxene og det har de samme rettigheder. Har du checket selve serverobjektet i system manageren?
Avatar billede riversen Nybegynder
13. januar 2006 - 13:49 #5
ja, se #2
Avatar billede mik Nybegynder
13. januar 2006 - 13:52 #6
Okay, så kan jeg desværre ikke hjælpe dig, beklager.
Avatar billede riversen Nybegynder
13. januar 2006 - 16:30 #7
det var ærgeligt... men altså for at præcisere. Jeg ønsker at sætte "full mailbox access" centralt for alle mailboxe
Avatar billede mik Nybegynder
14. januar 2006 - 07:07 #8
Avatar billede riversen Nybegynder
14. januar 2006 - 07:15 #9
ud fra det der står i den sidste, ser det jo egentlig ud til, at man godt kan gøre det via system manageren, jeg mener bare ikke "full mailbox access" rettigheden findes der. Men uanset hvad, har jeg så det problem, at den gruppe, jeg ønsker at gøre det ved, at sat som exchange full administrator. Dvs. den allerede findes under sikkerhed på databasen med nedarvede rettigheder... så jeg kan ikke redigere i dem.
Avatar billede mik Nybegynder
14. januar 2006 - 13:00 #10
Blot et forslag. Har du prøvet at fjerne gruppen og derefter starte forfra med at oprette den og følge et af ovenstående beskrivelse mht. rettigheder.
Avatar billede riversen Nybegynder
14. januar 2006 - 20:25 #11
jo, hvis jeg fjerne afkrydsning for nedarvning af rettigheder. Og så er det faktisk rigtig nok, hvis jeg sørger for den har send og recieve rettigheder, så sætter den kryds i "full mailbox access" under hver mailbo... selvom rettigheden som sagt ikke findes direkte under mailbox store fx.
Avatar billede riversen Nybegynder
14. januar 2006 - 20:26 #12
men jeg undrer mig stadig over, hvor det deny kommer fra og om jeg kan fjerne det andetsteds, for jeg vil helst ikke fjerne nedarvningen...
Avatar billede cmoz Praktikant
18. januar 2006 - 01:11 #13
Kan du ikke lave en gruppe hvor du tilføjer den gruppe som har deny påsat, også give den nye gruppe en explicit allow, det skulle override en arvet deny.
Avatar billede riversen Nybegynder
18. januar 2006 - 06:15 #14
mozz: nu spørger jeg ikke for at omgå det på en eller anden måde. Men for at finde ud af, hvor den nedarver det fra. Iøvrigt lyder det ikke som en særlig gennemtænkt løsning... det skal også være til at finde ud af om 2 år.
Avatar billede riversen Nybegynder
18. februar 2006 - 13:20 #15
lukker