Avatar billede lacieboy Nybegynder
12. januar 2006 - 16:15 Der er 6 kommentarer

LaCie disk kommer ikke frem

Kære Eksperter. Jeg har netop formateret min computer og installeret alt på ny. Nu virker én af mine LaCie 250GB firewire diske pludselig ikke (I ved dem man altid bruger til video og film). Jeg har pøvet alt men intet synes at virke. Det underlige er at den snildt kan findes og bruges på en anden computer, som ikke ikke er blevet formateret etc..

Er der nogen, der kan hjælpe mig? Jeg har som sagt prøvet stort set alt... Jeg blev rådet til at omdøbe disken fra eks. F: til V: men det kan jeg ikke.. Det eneste jeg kunne vælge var at initialisere disken... ?? hvilket jeg så har gjort.. men det har ikke ændret noget, og disken virker stadigvæk på den éne computer og ikke på den anden.

Disken kan ses i diskmanagment men kan ikke bruges/ses ikke under denne computer..

Tusind mange tak og en forhånd...!!
Avatar billede kenned-adriano Nybegynder
12. januar 2006 - 16:25 #1
Hej,
Det lyder ret underligt men jeg har selv sådan en LaCie på 250 gb og den er der ingen problemer med lige nu hvor jeg har service pack 2 men før hvor mine USB ikke var opgraderet til USB 2.0 tog det vildt lang tid før den kom frem og ca. 75 minutter for at overfører 700 mb hvor det nu tager 2-4 minutter istedet... så tjek lige om du har service pack 2 eller USB 2.0 :D
Avatar billede lacieboy Nybegynder
12. januar 2006 - 16:32 #2
Den kører over firewire
Avatar billede lacieboy Nybegynder
12. januar 2006 - 16:33 #3
Nu har jeg været så "smart" at sige opret en ny partition på harddisken. Jeg har ikke formateret den, men nu kan jeg ikke komme ind på den og der ligger RIGTIG MEGET vigtigt materiale på den.. Kan jeg få adgang til det igen????? Please hjælp mig!!! Tak. Mvh. Lacieboy
Avatar billede zenze Nybegynder
12. januar 2006 - 18:04 #4
Hvis du kan se den i WinXP under kontrolpanel -> Administration -> Computeradministration -> Diskhåndtering - og du ser disken som RAW med 0 byte, så hent FileScavenger her:
http://www.quetek.com/prod02.htm
- Du skal købe software'n, hvis du vil genskabe filer over 640 kb.
Avatar billede zenze Nybegynder
12. januar 2006 - 18:07 #5
Hov, jeg læste vist ikke rigtigt dit spørgsmål.
Prøv at fjerne Firewire porten og genstart. Måske vil XP så installere den rigtigt.
Avatar billede zenze Nybegynder
12. januar 2006 - 18:23 #6
Hvis du har partitioneret, så skal du nok alligevel hente FileScavenger. Der har du nu ikke så "smart"