Avatar billede dosdesign Juniormester
11. januar 2006 - 22:37 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

Nokia 6230i stigende tingetone

Hej . jeg har en nokia 6230i . jeg har sat lydniveau til 5 (højeste ringetone). Men når den ringer om det er alm. standard tone elelr en mp3 jeg har lagt ind, starter den lidt lavere en max i 2 sek og så går den først op på høj. Det er IKKE fordi jeg har sat den til stigende ringetone, det har jeg prøvet og der startede den lav-højere-højere-højest.....Hmmm skaldet være sådan, min kæreste har det samme problem med samme problem. Man har jo sat den til højeste niveau fordi man har bruge for en ringetone så høj så mulig på sit arbejde og så er det træls de første sekunder er lidt lavere?
Avatar billede screem_brille Novice
11. januar 2006 - 22:39 #1
har du lavet egne porfiler ? det kan i nogle tilfælde skabe uforklarlige fejl
Avatar billede dosdesign Juniormester
11. januar 2006 - 22:47 #2
Nej ikek det der ligner ! og som sagt det er ikke som "stigende" funktionen i ringetoner for den stiger fra lav til lidt højer til lidt mere højer og så højt....Min starter lidt højt og så højt ?
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2006 - 00:14 #3
Det ikke noget du kan løse uden, at indsende den til reperation..

Hvis der er mulighed for software opdatering til din tlf via. nokia's site så kan det måske også løse det.
Avatar billede screem_brille Novice
12. januar 2006 - 00:18 #4
man kan ikke opdatere nokia telefoner over nettet ;) (og tvivler på en SW opdatering vil hjælpe, er ikke en fejl jeg har set hvis kunden ikke selv har rettet i profilerne)
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2006 - 10:27 #5
Stakkels dig sb... Jeg arbejder for TDC Mobil;) og hvis stigende ringetone ikke er slået til så er det en fejl på telefonen.

Der er desuden masser af problemer med netop specielt 6230i... også hvad angår MMS, WAP osv.
Avatar billede screem_brille Novice
12. januar 2006 - 10:31 #6
Kalp ja som sælger, for du arbejder ikke som tekniker når du ikke ved at man ikke kan SW opdatere Nokia telefoner over nettet (jeg arbejder som tekniker for Sonofon, og kender nok en del mere til hvad telefonerne fejler kontra en sælger ;) )

Hvilke problemer er det du omtaler udover forkert opsætning mht MMS og wap ?
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2006 - 10:38 #7
Njaeh.. sælger er nu ikke helt korrekt;)

men hvis du er teknikker så er det underligt du endnu ikke er stødt på denne fejl.. og at du altså udelukkende mener det kan være en indstilling på telefonen.. Jeg kan fortælle dig, at det var også mit første bud da jeg fik det omtalte problem forklaret over telefonen. Jeg står ikke for 100% support nej, men jeg skal kunne give den hvis den er nødvendig og derfor har jeg også adgang til World Manuals (burde du kende som teknikker) og der slog jeg telefonen op for, at finde ud af hvilke indstillinger der kunne være pillet ved... men kunden sagde selv det var spild af tid for det hele var blevet prøvet og den skulle blot til reperation.

Andre fejl en det omtalte lydproblem på 6230i (sikkert også andre telefoner), og MMS og WAP opsætninger som ikke altid virker. Der har jeg hørt og problemer, som at telefonen går ud, at der er dårligt signal (på nørreport!) og en enkelt, som har en 6230i som selv kan finde ud af, at ringe op:o)

Jeg er hverken sælger eller supporter, men jeg skal kunne yde begge dele hvis det bliver nødvendigt. Sidder desuden ikke i kundeservice og så er det også blot at fritidsjob eftersom jeg studere endnu:)
Avatar billede screem_brille Novice
12. januar 2006 - 10:44 #8
har aldrig hørt om wolrd manuals på nokia partner support side, eller fra nogan andre fra nokia (gætter på det er interne TDC papirer, har trods alt arbejdet som mobil telefon tekniekr i sammenlagt ca 3 år), så burde være stødt på det, og nej giver dig ikek ret i at kunder altid har prøvet alt, så sent som i mandags fik jeg en 9500 på birdet som ikek kunne tænde, fejlen var at telefon printet fyfsisk manglede (så hvis kunden er så dum og tro at vi som tekniker ikke opdager det...) det korte og det lange er at en ting er at kunden kender sin telefon godt, men vi som teknikere ser de mest uderlige fejl og i de mest underlige situationer, alene væske skadede tlefeoner har de mest uforklarlige fejl.
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2006 - 10:46 #9
jeg siger skam ikke at kunder altid har prøvet alt;) De fleste kunder har intet prøvet.. de kigger blot på deres telefon og regner med den kommer til at fungere af sig selv igen:P
Avatar billede screem_brille Novice
12. januar 2006 - 10:49 #10
det er vi så helt enige i mange gør, ligesom fejl beskrivelser som : telefonen er helt død, man kan ikke høre hvad andre siger (hvilket jo burde være logisk nok, hvis telefoneen ikke kan tænde *GG*)
Avatar billede dosdesign Juniormester
12. januar 2006 - 17:31 #11
Bare fortsæt med jeres magtkamp :-) Jeg lærer da lidt om min nye telefon, især skrev kalp længere oppe der også var problemer med MMS og diverse andet og JA det er nemlig rigtig, jeg har lige i 5 dage gået uden at MMS virkede selvom jeg ringede og fik opsætningen m.m (er selv multimediedesigner/datanom) så jeg er ikek selv uviden ang. teknik, men den mobil er speciel + min kæreste har en magen til og den har præsteret og skrve en sms til en total ukendt person som ringede og ikek kunne forstå det ??? jo jo !
Avatar billede screem_brille Novice
12. januar 2006 - 17:44 #12
dosdesign lad mig gætte du har TDC ? (det er jeg faktisk ret overbevist om du har...)
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2006 - 22:53 #13
Det vigtigste er, at åbne de sms man modtager med opsætninger i den rigtige rækkefølge.. og husker at slukke og tænde sin tlf efterfølgende
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2006 - 22:54 #14
Kommentar: screem_brille

hvad har det med TDC mobil at gøre?
Avatar billede screem_brille Novice
12. januar 2006 - 22:55 #15
kalp det fidner du ud af hvis jeg har ret ;)
Avatar billede dosdesign Juniormester
13. januar 2006 - 00:26 #16
hallo - slap nu a og kom istedet med jeres viden istedet for "øhhh du har tdc øådddsrrrr du har telia øøøø du har kurt ravn"        vi er alle fra dk    juhuuuu og er dem i verdenen der pr indbygger har flest mobilos !!!!!!!!!!!!!!!! Køb billig ThermaPower på www.dosdesign.dk/webshop
Avatar billede screem_brille Novice
13. januar 2006 - 00:29 #17
næh hvis du ikke kan komme med feedback så pyt da (og det var skam seriøst ment det med at jeg tror du har TDC, for så havde jeg nemlig noget info), men pyt jeg dropper ud af spørgsmålet.
Avatar billede dosdesign Juniormester
13. januar 2006 - 00:44 #18
JEG HAR DA TDC i 10 år
Avatar billede ranger1 Nybegynder
19. januar 2006 - 23:27 #19
Har du tjekket din firmware *#0000#
er den under v3.50 så vil jeg råde dig til at få opdateret din firmware havde selv det samme problem med firmware 3.30-3.40 men efter jeg fik 3.50 på så forsvandt det problem den nyeste version er vist nok 3.62 men find en nokia careline shop i dit område og tag en snak med dem ellers tjek den her side www.idms.dk
Avatar billede dosdesign Juniormester
20. januar 2006 - 08:34 #20
ok min er 3.40 hvordan få man nyeste firmware som du kalder det, og hvad er det præcis? og hvilket problem bliver løst? (er det det første problem, dvs. det det hele handlede om der jeg lavede denne tråd ?)
Avatar billede ranger1 Nybegynder
20. januar 2006 - 14:58 #21
Firmware er det styresystem som er på din telefon lige som win-xp på en pc

Der er mange ændringer men den med ringetonerne er 1 af dem så er der noget bluetooth, email klenter og meget andet.

Den nyeste firmware får du ved at gå i den butik hvor du har købt den og bede dem om at senden den til opdatering dette burde være gratis på garentienbeviset mennogensteder kan det koste lidt.
Er du medlem af klub nokia finder du den nærmeste nokiacare line og beder dem om at lave det for dig husk garentibevis og medlemskort, jeg mener det første år fra du har købt den kan du fåden opdateret gratis 1-2 gange.
Bor du meget langt væk vil jeg forslå at du sender dem til www.idms.dk de er rigtig gode og har været omtalt ii udsendelsen Rabatten på DR1.

************ MEGET VIGTIGT ****************************
ved en opdatering mister du alle sms,mms,kontakter,kalender og alle indstillinger du har, med andre ord efter en opdatering modtager du en "ny" telefon uden nogen ting på,så skriv dem ned og tag en backup med nokia pc-suite.

et lille tip hvis din mobil er låst kan du samtidig få den låst op nogle giver rabat ved både opdatering og unlock af mobil.