Avatar billede zumi Nybegynder
10. januar 2006 - 14:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

PHPBB2 - fejl ved installation

Jeg har forsøgt at installere ovenstående database (på surftown), men jeg får følgende fejlmeddelelse:

Jeg har forsøgt at installere en databasen "phpbb", men jeg får følgende fejlmeddelelse ved installation:

Warning: mysql_connect(): Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) in /hsphere/local/home/raster/rkl.nu/db/mysql4.php on line 48

Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /hsphere/local/home/raster/rkl.nu/db/mysql4.php on line 330

Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /hsphere/local/home/raster/rkl.nu/db/mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database

Jeg er ikke stærk i databaser og selvom jeg har fuldt vejledningen er der sikkert tale om en simpel fejl. - Håber i kan hjælpe mig med det.

mvh Rasmus
Avatar billede leif Seniormester
10. januar 2006 - 14:55 #1
Du har sikkert angivet forkert brugernavn, password og databasenavn.

Du har fået oplysningerne udleveret ved oprettelsen.

Hvis din side hedder rkl.nu kunne det være:
Brugernavn: rkl_nu
Password: det samme som til FTP
Databasenavn: rkl_nu

(Er ikke selv kunde hos surftown derfor et skyd i tågen)
Avatar billede zumi Nybegynder
10. januar 2006 - 17:56 #2
Jeg loggede ind på surftown for at finde mit brugernavn til ovenstående. Her kunne jeg oprette både en database og brugere, men det gav mig jo ikke adgang til ovenstående database. I stedet blev der blot oprettet en ny database på www.MYDB2.SURF-TOWN.NET.

Det var ikke lige det jeg ville.

Altså jeg downloade filerne fra http://www.phpbb.com/downloads.php + en dansk language-fil og uploadede det hele til min side Rkl.nu. Derefter går jeg ind på rkl.nu og installations vinduet vises - som i kan se. Jeg ved det er mysql4 jeg skal vælge (kunne jeg se på surftown. Derfra er jeg lost. Jeg får ovenstående fejlmeddelse. Har prøvet flere brugernavne men altså uden hjælp. Håber stadig på at det vil lykkes med en hjælpende hånd.. PFT

Mvh Rasmus
Avatar billede leif Seniormester
10. januar 2006 - 21:15 #3
Brug den database som du lige har oprettet så ! Det kan sagtens ske at du selv skal bede om at få den oprettet før de gør det.
Avatar billede zumi Nybegynder
11. januar 2006 - 17:40 #4
Nu har jeg fundet det rigtige databasenavn og korrekt brugernavn og password, men der er stadig to fejl:

Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /hsphere/local/home/raster/rkl.nu/db/mysql4.php on line 330

Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /hsphere/local/home/raster/rkl.nu/db/mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database

Nogen der ved hvad de kan skyldes?

Mvh Rasmus
Avatar billede pidgeot Nybegynder
11. januar 2006 - 17:44 #5
Nu bruger du vel mydb2.surf-town.net som server, og ikke localhost, som der vist står som standard?
Avatar billede zumi Nybegynder
11. januar 2006 - 17:47 #6
ja jeg bruger mydb2 med dertilhørende bruger. Hvis jeg ændrer pass melder den en ekstra fejl, så meget tyder at ihvertfald databasenavn server og bruger er som de skal være?
Avatar billede leif Seniormester
15. januar 2006 - 23:45 #7
Det kunne tyde på du ikke har kørt installation hele vejen igennem men modificeret config selv ?
Avatar billede alleykat Nybegynder
18. januar 2006 - 00:49 #8
Eller MySQL er MySQL3.x og du har stillet den til 4.x?
Avatar billede zumi Nybegynder
07. februar 2006 - 11:32 #9
Fejlen var ret simpel. Jeg havde skrevet databasenavnet med lille og den skulle tilsyneladende skrives med stort begyndelses bogstav...

Men tak for hjælpen

Mvh Rasmus