Avatar billede flol Nybegynder
10. januar 2006 - 08:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

kommentar til nyhed?

Hey hvis nu jeg har en nyhed der ligger fx. her: "http://tjek.frac.dk/flol_design/Nyheds_system/info?id=5"
hvordan kan jeg så gøre sådan jeg kan kommentær nyhederen?
Avatar billede bryrup Nybegynder
10. januar 2006 - 09:27 #1
hvis du har dine dataer i mysql og hvis hver nyhed har sit eget id (som jeg går udfra det har) kan du have en anden tabel i mysql hvor der så både er et id for hver kemmentar og et id for hvilken id den tilknyttede nyhed har. Derefter kan du gøre præcis det samme som nyheds sriptet bare hvor alle har tilladelse til at skrive.

Så udtrækker du bare alle kommentare hvor nyhedsid = ideet på nyheden.

håber du forstår
Avatar billede flol Nybegynder
10. januar 2006 - 18:51 #2
hmm måske du lige kunne hjælpe mig lidt mere :O
;D for ha ikke prøvet at arbejde med det før:
hvad skal jeg lave når jeg gemmer kommentaren normalt gør jeg jo bare sådan:
Mysql_query("INSERT INTO kommentar VALUES('','$navn','$emne','$besked, NOW())")
men skal det se anderledes ud?

eller er det når jeg henter kommentarene jeg skal skrive noget?
Avatar billede flol Nybegynder
25. januar 2006 - 17:32 #3
lukker