Avatar billede ashansen Nybegynder
09. januar 2006 - 22:15 Der er 6 kommentarer

ASP galleri

Hej

Jeg søger jeres erfaring og ideer.

Jeg har på nuværende tidspunkt et coppermine fotogalleri som jeg ønsker udskiftet med et asp galleri, da jeg skal skifte webhotel.

Er der nogle af jer, som kan anbefale noget, og hvad er jeres erfaringer?

Galleriet skal være gratis - og helst noget med samme overskuelighed og funktionalitet som coppermine galleriet

Mvh

Allan
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2006 - 09:52 #1
Hejsa

Jeg vil helt klart anbefale dig den mest omstændige måde...
Nemlig at lave galleriet selv... Så ved du hvad det er du har med at gøre... Og det er ikke så omstændigt endda...

Umiddelbart så vil jeg anbefale dig at bruge FSO til at "framkalde" billederne med...

Men prøv at komme med nogle krav... Hvad skal galleriet kunne?

- Skal det eksempelvist være bygget op med miniature-billeder man så klikker på for at se pågældende billede fuld størrelse?
- Skal man kunne indsætte kommentarer til billedet?
- Skal man kunne zoome billedet?
- Skal man kunne udskrive billedet?

Og sådan kunne jeg blive ved...

Prøv at fortælle mig hvad galleriet skal indeholde... Så skal jeg nok hjælpe dig med at lave et...

\Dan
Avatar billede ashansen Nybegynder
10. januar 2006 - 14:29 #2
Hej Dan

Tak for dit tilbud.
Jeg ønsker ikke at lave dette selv, så jeg søger videre.

Mvh

Allan
Avatar billede mik Nybegynder
10. januar 2006 - 14:51 #3
Hej Dannielsen,

Jeg lagde i sin et spørgsmål op på noget hjælp til et fotogalleri, men fik aldrig noget hjælp og lukkede derfor spørgsmålet. Måske du vil hjælpe mig, så laver jeg gerne et nyt spørgsmål. http://exp.dk/spm/642291
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2006 - 14:54 #4
Hej mik

Selvfølgelig vil jeg hjælpe dig...

Prøv at oprette et nyt spørgsmål hvor du beskriver nærmere hvad det fotogalleri skal kunne og hvordan det skal fungere...

\Dan
Avatar billede mik Nybegynder
10. januar 2006 - 15:05 #5
Hej Dan

Det var hurtigt :-). Jeg vil oprette det samme igen. Jeg syntes generelt det er rigtig godt og har brugt det i mange år efterhånden. Den eneste store ulempe er at hvis der er mange billeder i mappen tager det tid at læse alle filerne derfor ønsket om at kunne bestemme antal rækker og kolonner. Og så udskrivning af et "kontaktark". Jeg er ikke nogen ørn til ASP så hvis du kan se at koden evt. kan optimeres er der frit slag. Jeg laver et nyt spørgsmål og hiver noget fra denne tekst over. Point bliver det samme som oprindeligt, du skal ikke snydes for noget.
Avatar billede mik Nybegynder
10. januar 2006 - 15:08 #6
Så er der oprettet et nyt spørgsmål:
http://exp.dk/spm/678427