Avatar billede morten__nielsen Nybegynder
09. januar 2006 - 16:43 Der er 4 kommentarer

P4C800/P4P800 kompetibelt med Point Of View - GeForce 6600GT?

Jeg har et Point ASUS P4C800/P4P800 motherboard, og havde i overvejelserne at investere i et GeForce 6600GT, men er i tvivl om det "passer" sammen.

Nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak,

Morten
Avatar billede morten__nielsen Nybegynder
09. januar 2006 - 16:44 #1
Hov, der skulle ikke have stået Point ASUS P4C800/P4P800, men blot ASUS P4C800/P4P800...
Avatar billede hottadpole Nybegynder
09. januar 2006 - 17:02 #2
Ingen problemer i det. Du skal blot huske, at da bundkortet er med AGP skal grafikkortet, der leveres med i både AGP og PCI Express selvfølgelig være AGP versionen.
Avatar billede morten__nielsen Nybegynder
09. januar 2006 - 17:41 #3
Er der nogen forskel på grafikkortets ydeevene, afhængigt af om det er AGP eller PCI Express?

Hvis jeg bestiller dette kort http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=340784 , er det så være AGP-versionen? eller skal jeg have fat i noget andet?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
09. januar 2006 - 19:13 #4
I princippet burde PCIe være væsentligt hurtigere, men er det ikke. Da teknologien er forholdsvis ny er der endnu intet programmel eller hardware der formår at udnytte det nye interface fuldt ud. Jeg har kørt med 6600 GT kortet i begge udgaver og må med skam bekende, at den eneste der fik noget alvorligt ud af skiftet fra AGP til PCIe var min hardwarepusher. :) Det kort du linker til er PCIe. Hvis du skal bruge AGP kan du i toppen af siden bestemme hvilket interface du vil beskue.