Avatar billede the-gnu.dk Nybegynder
09. januar 2006 - 09:45 Der er 7 kommentarer

Opdage fejl i program

Jeg har et problem med at opdage fejl i mit program. Jeg vil gerne vide, når der kommer en "Der er opstået en fejl, ønsker du at sende til Microsoft [...]". Hvis fejlen opstår på en anden tråd end min main-tråd, kan jeg ikke komme til at fange en Exception med try-catch. Problemet ligger mest, når fejlen opstår i et COM-komponent.

Er der nogen der ved, hvordan man evt. kan se om der er sådan en fejl-boks fremme på skærmen?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. januar 2006 - 09:52 #1
du kan da bruge try catch i din tråd !
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
09. januar 2006 - 09:53 #2
hvorfor ikke lægge en

try / catch i dine andre tråde, som bare melder tilbage til hovedtråden?
Avatar billede the-gnu.dk Nybegynder
09. januar 2006 - 09:57 #3
Jeg synes bare ikke den vil melde tilbage.

Men det kan have noget med COM-Komponentets opbygning?
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
09. januar 2006 - 09:59 #4
prøv evt at lægge en wrapper klasse omkring COM-objektet

e.g.

wrapperKlasse()
{
  try
  {
    // COM-KODE
  }
  catch(Exception e)
  {

  }

Dette virker når jeg bruger noget ældre COM-Komponenter
Avatar billede the-gnu.dk Nybegynder
09. januar 2006 - 10:18 #5
I min Program.cs har jeg følgende:

try {
    Application.Run(new MitProgram());
}
catch(Exception e) {
    [...]
}

Burde den sidste Exception så ikke fange alle de ikke specificerede Exceptions i programmet på alle de kørende tråde?
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
09. januar 2006 - 15:11 #6
Det ville jeg mene...
Avatar billede the-gnu.dk Nybegynder
10. januar 2006 - 08:37 #7
Det COM-komponent jeg bruger er an AxWindowsMediaPlayer, altså en wrapper for WIndows Media Player. Problemet opstår, når den har afspillet en video ca. 20 gange, hvor det codec den bruger melder fejl. Fejlen kommer frem i mit program, men er ikke opstået i programmet.

Kan man på en eller anden måde "opdage", om der er et fejlvindue fremme?